Latvijas tēls pasaulē no 1990. līdz 2007.gadam
Author
Engers, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Laizāne-Jurkāne, Marika
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Latvijas tēls pasaulē no 1990. līdz 2007.gadam”. Darba mērķis ir teorētiski analizēt valsts tēla veidošanas nozīmi, tajā iesaistītās politiskās nostādnes un institūciju darbību, iepazīties ar citu valstu pieredzi tēla veidošanā un praktiski noskaidrot vai laika periodā no 1990. līdz 2007.gadam Latvijas valsts tēls pasaulē ir uzlabojies. Pētījuma hipotēze ir: Laika periodā no 1990. līdz 2007.gadam Latvijas valsts tēls pasaulē ir uzlabojies.
Darbs ir strukturēts trīs daļās. Pirmajā nodaļā ir analizēta valsts tēla veidošanas politika – valsts zīmolvedības stratēģija pozitīva valsts tēla veidošanā, teorētiski analizēta valsts zīmolvedības plāna izveide, apzinātas valsts tēla veidošanā iesaistītās valsts aģentūras, apkopoti vairāku ekspertu viedokļi par valsts tēlu, analizēts Latvijas tēls ārvalstu medijos un internetā, kā arī valsts ekonomiskās attīstības saistība ar valsts tēlu un plānotā valsts tēla attīstīšanas stratēģija.
Darba otrajā daļā ir analizēta Īrijas un Igaunijas pieredze valsts tēla veidošanā. Par piemēru kā veiksmīgi ir jāattīsta un jāuzlabo valsts tēls, tiek analizēta Īrijas pieredze valsts tēla veidošanā, jo NBI rangu tabulā Īrija 2007.gadā ieņem augsto 16.vietu (sk.1.piel.), kaut gan tā atrodas zināmā mērā ģeogrāfiskā izolētībā, tai nav ievērojamu dabas resursu un nebija attīstītas uzņēmējdarbības kultūras. Igaunijas tēla veidošanas pieredze var būt noderīga Latvijai, jo Igaunija ir Latvijas kaimiņvalsts ar līdzīgu vēsturi un sākuma pozīcijām valsts tēla veidošanai, bet Igaunija šobrīd ir soli priekšā Latvijai (36.vieta NBI tabula (sk.1.piel.)) valsts tēla ziņā.
Trešajā daļā ir veikts pētījums par Latvijas iedzīvotāju viedokli par valsts tēlu pasaulē, vai tas ir uzlabojies laika periodā no 1991. – 2007.gadam. Izvērtējot kopumā pētījumā iegūtos rezultātus var secināt, ka lielākā daļa aptaujāto respondentu Latvijas valsts tēlu pasaulē šobrīd vērtē, kā apmierinošu un pozitīvu. Lielākā daļa aptaujāto respondentu (87%) uzskata, ka Latvijas tēls pasaulē kopš 1991.gada ir uzlabojies un ka mērķtiecīga Latvijas tēla veidošana var uzlabot iespaidu par Latviju pasaulē. Līdz ar to tiek pierādīta darba sākumā izvirzītā hipotēze.
Darbs sastāv no 61 lappuses, tajā ir ievietoti 3 zīmējumi, 1 tabula un kopumā ir izmantoti 41 literatūras avots. Darbam ir pievienoti 8 pielikumi. The title of bachelor work is “Brand of Latvia in the World since 1990. – 2007.year”. The goal of work is theoretically analyze sense of making state brand, involved political positions and action of institutions, acquaint with other state branding experience and practically find out is the brand of Latvia improved in the world since 1990. – 2007.year. The hypothesis of the work is: In the period of time since 1990. – 2007.year the brand of Latvia in the world is improved.
The work consists of three parts. In the first part there is analyzed development of state branding politics – state branding strategy, theoretically analyzed development of state branding plan, gathered information about state agencies that are injured in state branding, summarized opinions of experts, analyzed brand of Latvia in foreign press and internet, as well as state economical development in relation with state brand and planned development strategy.
In the second part of work is analyzed experience of Ireland and Estonia in developing state brand. As an example, how to develop successfully state brand, is analyzed experience of Ireland in developing state brand, because in NBI ranking Ireland takes high 16th place (1.addition), although it takes place in a way in geographical insularity, it has no remarkable natural resources and had no developed entrepreneurship culture. Estonia brand making experience can be useful for Latvia, because Estonia is neighbour state with similar history and beginning positions for making state brand, but today Estonia is a step forward (36.place NBI (1.add.)) in state branding.
There is done in the third part of work research about opinion of Latvia’s inhabitants about state brand in world and is it improved in the period of time since 1990. – 2007.year. Evaluating overall results of research it comes to conclusion that the biggest part of quizzes evaluates the brand of Latvia as passable and positive. The biggest part (87%) thinks that brand of Latvia is improved in the period of time since 1990. – 2007.year and that targeted improving of Latvia’s brand can improve impression about Latvia in the world. Wherewith is proved hypothesis, which was posed in the beginning of the work.
The work consist of 61 pages, there are inserted 1 table and 3 pictures, used 41 literature sources and enclosed 8 additions.