Lielveikalu „Maxima” komunikācija ar patērētājiem: efektologa Centa Ūbeles tēls un tā iedarbība mērķa publikās
Author
Roziņa, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Lielveikalu „Maxima” komunikācija ar patērētājiem: efektologa Centa Ūbeles tēls un tā iedarbība mērķa publikās” mērķis bija noskaidrot ar kādu mērķi tika radīts Centa Ūbeles tēls, kā to vērtē tēla radītāji un uzturētāji un kāds tēla vērtējums un iedarbība ir mērķa publikā.
Uzsākot darbu tika izvirzītas divas hipotēzes:
1.Attieksme pret Centa Ūbeles tēlu mērķa publikā ir atkarīga no attieksmes pret mazumtirdzniecības uzņēmumu Maxima Latvija, ja attieksme pret Maximu būs pozitīva, tad arī attieksme pret Centi Ūbeli būs pozitīva un otrādi.
2.Centa Ūbeles tēla sniegtā informācija mērķa publikā ietekmē attieksmi pret Maxima veikaliem.
Bakalaura darba teorētiskais pamatojums balstās uz tēla, naratīva, arhetipa un publikas jēdziena teorētisko skaidrojumu. Bet darba pētnieciskā procesa gaitā izmantotas šādas empīriskās pētniecības metodes - anketēšanas metode, lai atklātu tēlu uzņēmuma mērķa publikā, intervēšanas metode, lai noskaidrotu tirdzniecības uzņēmuma Maximas mērķi Centa Ūbeles tēla radīšanā un novērtēšanā. Kā arī kontentanalīze, kas izmantota laikrakstu publikāciju teksta pētīšanai, kampaņas Efektologs televīzijas reklāmu naratīvu un arhetipu analīzei un kampaņas interneta mājas lapas komentāru analīzei.
Apkopojot iegūtos datus, autore secina, ka darba sākumā abas izvirzītās hipotēzes ir daļēji apstiprinājušās. The aim of this Bachelor paper „Communication of "Maxima" supermarkets with customers: Image of efectologist Centis Ūbele and its influence to target groups” was to study out the purpose with who the image of Centis Ūbele was actually created, how do its creators and supporters judge it and what is its appreciation and effect in the target audience.
To start up this paper, two hypotheses were set:
1.The attitude of target audience towards the image of Centis Ūbele depends on the attitude towards the trade company Maxima, if this attitude is positive, also the attitude towards the image of Centis Ūbele will be positive and the other way round.
2.The information given by the image of Centis Ūbele in its target audience affects the attitude towards Maxima supermarkets.
The theoretical substantiation of this Bachelor paper builds on the theoretical explanation of the concept of image, narrative, archetype and public. There are several empiric methods used n the framework of this Bachelor paper – the mediatizing, to find out the effect of the image of Centis Ūbele in its target audience; interview method, to clarify the goal the company ‘Maxima” wanted to achieve by creating the image of Centis Ūbele; and the content analysis used to investigate the text of newspapers and publications and to analyze the narrative and archetype of the TV advert of campaign Efektologs and the comments on its official website.
By analyzing all the acquired information, the author if this Bachelor paper concludes that all the research made during this Bachelor paper has partly confirmed both of her hypotheses set in the beginning of this paper.