Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorTesnova, Irēnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:40Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:40Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9915en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24824
dc.description.abstractIzstrādātā maģistra darba nosaukums ir VARDARBĪBA MULTFILMĀS UN PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU INTERPERSONĀLĀ AGRESIVITĀTE. Darba aktualitāte- masu saziņas līdzekļu efekti un potenciālās īslaicīgās un ilglaicīgās sekas socializācijas kontekstā. Darba mērķis ir izpētīt multfilmu saturu un bērnu reakcijas. Teorētiskajā sadaļā ietverta A.Banduras sociālā iemācīšanās teorija un sociāli kognitīvais modelis, kuru piedāvā masu informācijas tehnoloģija- televīzija- kā vēstījuma avots. Aplūkota multfilmas interpretācija- kā masu mediju vēstījuma forma, un skaidrotas īpaši jūtīga skatītāju auditorijas - pirmskolas vecuma bērnu psiholoģiski kognitīvās īpatnības. Ietvertas zinātnisko pētījumu atziņas un skaidrota problēmas aktualitāte nacionālajā starptautiskajā kontekstā. Darbā izvirzīta hipotēze- vardarbība multfilmās ir cēlonis pirmsskolas vecuma bērnu interpersonālajai agresivitātei. Ar kontentanalīzes palīdzību tika pētīts kabeļtelevīzijas multfilmu kanāla Cartoon Network vardarbības un agresivitātes vēstījuma saturs multfilmās. Pirmsskolas izglītības iestādē tika veikts eksperiments, kurā piedalījās divdesmit pirmsskolas vecuma bērnu, kuri savos zīmējumos attēloja vēroto agresivitāti multfilmā. Vecāku aptauja Latvijā, kuras ietvaros saņemtā informācija ne tikai apstiprina izvirzīto hipotēzi, bet arī atklāj dažādus citus multfilmu radītos efektus uz bērnu psiholoģisko veselību un kognitīvajiem procesiem. Empīrisko pētījumu formas, detalizēta analīze un rezultāti pievienoti darba pielikumos (kopā izveidoti pieci pielikumi) Nobeigumā atklāti secinājumi un piedāvāti priekšlikumi problēmas risināšanai gan mikrovidē- ģimenē, gan makrovidē- valsts ietvaros. Atslēgvārdi: masu mediju efekti, vardarbība multfilmās, interpersonālā agresivitāte, pirmsskolas vecuma bērni, antisociāla uzvedībaen_US
dc.description.abstractThe title of the elaborated Master Paper is VIOLENCE in ANIMATED CARTOONS and the INTERPERSONAL AGGRESSIVENESS of PRESCHOOL CHILDREN. The topicality of the work- the potential short-term and long-term effects by mass media in the context of socialization. The aim of the research is to disclose the effects in content of animated cartoons and reactions of preschool children on media effects are observed. Master Paper contains a theoretical part which is strongly supported by the social learning theory of Albert Bandura, revealing the cognitive learning model. Television, as the source of mass information, and animated cartoons, as the form of mass media, are interpreted in consideration with the most vulnerable consumer audience- preschool children in the age of three to six years, described and discovered the psychological and cognitive skills of this age group consumers. Moreover, the work is supplemented by the most fundamental conclusions of academic research in psychology, pedagogics and neirobiology of the twentieth and twenty first centuries in international context as well the essential activities carried out in Latvia in last few years are dicovered. The advanced hypothesis- violence in animated cartoons is a cause of interpersonal aggressiveness for preschool children. To verify the probability of the advanced hypothesis, the animated cartoons in cable television Cartoon Network were analysed by content analysis, emhasizing the violence and aggressiveness in the content of each cartoon. The experiment with preschool children was carried out in the nursery school, where twenty preschoolers revealed their emotions in drawings. The survey of the parents of preschoolers in Latvia was conducted. The data of survey conform not only the hypothesis of the work but also reveal other mass media effects on the psychological health and cognitive learning processes of preschool children. The forms, analysis and results of made empirical investigation are attached in the annex (see five annexes). Finally, the conclusions are made and proposals for problem solving are put forward as in the microlevel- family, so well in the macrolevel- the state. Keywords: mass media effects, violence in cartoons, interpersonal aggressiveness, preschool children, antisocial behaviouren_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVardarbība multfilmās un pirmsskolas vecuma bērnu interpersonālā agresivitāteen_US
dc.title.alternativeViolence in Animated Cartoons and Interpersonal Aggressiveness of Pre- School Childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record