• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ceļu satiksmes simulācija trīsdimensiju datorspēles videi

Thumbnail
View/Open
302-28315-Eduards_Blumentals_eb06043.pdf (1.371Mb)
Author
Blūmentāls, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Izstrādājot datorspēles var rasties nepieciešamība trīsdimensiju vidē realizēt ceļu satiksmes simulāciju, kas var izrādīties nopietns izaicinājums, jo dažkārt pat populārās un augsti novērtētās datorspēlēs, kas sevī ietver ceļu satiksmes simulāciju un attēlošanu, satiksmes aģentu uzvedībā novērojamas kļūdas. Šajā darbā tiek apspriestas metodes un paņēmieni, ar kuru palīdzību iespējams realizēt ceļu satiksmes simulāciju datorspēles vidē. Izmantojot Unity3d dzinēju un datorspēļu izstrādes rīku, tiek izstrādāta DSCSS (Datorspēles Ceļu Satiksmes Simulators) pamata versija. DSCSS tiek izstrādāts kā praktisks piemērs autora piedāvātajiem risinājumiem ceļu satiksmes simulācijas realizēšanai datorspēles vajadzībām.
 
In computer game development there might be a need to create a road traffic simulation in a 3d computer game environment. This can be a challenging task, as even some of the most popular and highly rated games that include traffic simulation and visualization show mistakes in behavior of traffic agents. This work discusses methods and techniques which can be used to implement road traffic simulation in a computer game environment. By using Unity3d game engine and game development tool, basic version of game road traffic simulator DSCSS is developed. DSCSS is meant as a practical example to demonstrate the techniques proposed by the author to implement road traffic simulation in games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25049
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV