• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrēto mārketinga komunikāciju izmantošana (IMK) mājas energosistēmas automatizācijas "Gydrā māja"ieviešnā un virzīšanā Latvijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-20181-Morozs_Leontijs_lm10001.pdf (1.357Mb)
Author
Morozs, Leontijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis darbs ir veltīts vienam no preces pārdošanas veicināšanas pārvaldīšanas aktuālajiem jautājumiem – integrētas marketinga komunikācijas. Pētījuma priekšmets. IMK ( Integrēto mārketinga komunikāciju) izmantošana konkrēta produkta pārdošanas veicināšanas procesā. Darba praktiskā nozīme: maģistra darba rezultāti ļauj atrisināt izvirzītos praktiskos uzdevumus. Tika noteiktas Latvijas tirgus īpatnības un preces pārdošanas veicināšanas problēmas, piedāvāti mārketinga komunikāciju izmantošanas veidi patērētāju informēšanai par preci un turpmāk tirgus daļas palielināšanai. Darbā ir aplūkoti tradicionālo mārketinga komunikāciju būtība, preču un cenu politika un integrēto mārketinga komunikāciju jēdzieni, būtība, mērķi, stratēģijas. Aplūkoti integrēto mārketinga komunikāciju praktiskais pielietojums pasaulē un pielietojums dažādas industrijās. Sniegtas pamatpieejas preces virzīšanai tirgū, akcentējot katras mērķa grupas īpatnības. Aplūkotas Latvijas tirgus attīstības iespējas un preces piedāvājuma veidi. Maģistra darbs sastāv no100. lapām, ievada, trim daļām, secinājumiem, apzīmējuma saraksta, izmantotās literatūras saraksta un piecām pielikumiem.
 
This paper is devoted to one of the most topical issues in promotion management of the sale of goods– integrated marketing communications. Subject of the research. IMK (Integrated Marketing Communications) usage in the sales promotion process of the specific product. Practical significance of the paper: results of the Master’s paper allow for solving the set practical tasks. Specific features of the Latvian market and the problems in promotion of the sale of goods are determined, as well as ways of using marketing communications to inform consumers about the goods and to increase the market share further are presented. The paper surveys the essence of traditional marketing communications, the goods and pricing policy and the concepts, essence, goals and strategies of integrated marketing communications. Practical application of integrated marketing communications world-wide and in different industries is considered. Basic approaches for the promotion of goods on the market are presented, accentuating the specific properties of each target group. The possibilities of Latvian market development and the types of goods offered are considered. The Master’s paper consists of 100 pages, introduction, three chapters, conclusions, a designation list, a list of literature used and five appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25204
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV