dc.contributor.advisor | Roze, Ainārs | en_US |
dc.contributor.author | Poriete, Līva | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:42:51Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:42:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 21204 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25226 | |
dc.description.abstract | Globalizācijas ietekme uz ekonomiku un pieaugošā konkurence stimulē MVU iziet ārējos tirgos, lai palielinātu savu konkurētspēju un peļņu. Pastāv dažādi veidi ieiešanai ārējos tirgos, kā, piemēram, internacionalizācija un tās veidi, kas palīdz uzņēmumam veiksmīgāk izvēlēties pareizo pieeju.
Darba mērķis ir analizēt internacionalizācijas modeļus un to pielietošanas iespējas mazajos un vidējos uzņēmumos, kā arī izstrādāt priekšlikumus to izmantošanai apstrādes rūpniecības nozarē.
Darbs ir izstrādāts trīs daļās. Pirmajā daļā ir raksturotas internacionalizācijas pazīmes, dota MVU definīcija un būtība, aprakstītas internacionalizācijas teorijas un to būtība.
Otrajā nodaļā ir analizēta apstrādes rūpniecības mazo un vidējo uzņēmumu internacionalizācijas attīstība Latvijā, dots apstrādes rūpniecības nozares raksturojums, mazo un vidējo uzņēmumu ietekme nozarē.
Trešā daļa ir pētījums par eksporta ietekmi uz uzņēmumu finanšu rādītājiem, pētāmo uzņēmumu rentabilitātes rādītāju analīze, efektivitāte un tās iespējamās izmaiņas pētītajos uzņēmumos, kā arī pētāmo uzņēmumu maksātspējas rādītāju novērtējums.
Iegūtie rezultāti apliecina, ka MVU savas darbības ilgtermiņa veicināšanai un risku novēršanai var izmantot risinājumus, kas paredz attīstīt darbību ārpus savas valsts robežām.
Atslēgvārdi: MVU, internacionalizācija, eksports, ārējā tirdzniecība | en_US |
dc.description.abstract | The impact of globalization on the economy and increasing competition stimulates SMEs to pass on the external markets, to increase their competitiveness and profits. There are various ways of entering the foreign markets, such as internationalization and ways to help the company better to choose the right approach.
The objective is to analyze the patterns of internationalization and its range of small and medium enterprises, and to develop proposals for their use in the manufacturing sector.
The thesis is done in 3 sections. The first part describes the internationalization features of the SME definition and essence, describes the internationalization theories and their nature.
The second chapter analyzes the internationalization developments of small and medium-sized Latvian manufacturing industry enterprises, given the manufacturing industry characteristics as well as the small and medium sized enterprise impact on the industry.
In the third part a study of the impact of exports on the company's financial
performance is carried out, also the analyzed enterprise cost effectiveness is analyzed, efficiency and the possible changes in the studied companies, as well as a study of enterprises’ solvency indicators.
The obtained results show that SMEs to promote their activities and long-term risks may be solutions for the development across national borders.
Keywords: SMEs, internationalization, exporting and foreign trade | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Vadībzinātne | en_US |
dc.title | Mazo un vidējo uzņēmumu internacionalizācijas modeļi un to izmantošanas iespējas apstrādes rūpniecības nozarē | en_US |
dc.title.alternative | Small and medium sized enterprises internationalization models and their potential aplication in the manufactoring sector | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |