Digitālo un klasisko izplatīšanas kanālu apvienošanas nozīme mazumtirdzniecības uzņēmuma konkurētspējas stiprināšanā iekšējā un ārējā tirgū
Author
Kovjazins, Grigorijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Digitālo un klasisko izplatīšanas kanalu saistītas izmantošanas nozīme mazumtirdzniecības uzņēmuma konkurētspējas stiprināšanā iekšējā un ārējā tirgū”.
Darba mērķis ir izpētīt digitālo un klasisko izplatīšanas kanālu saistītas izmantošanas lomu mazumtirdzniecības uzņēmuma konkurētspejas palielināšanā.
Mūsdienu komercdarbībass formas un izplatīšanas kanāli attīstās, balstoties uz digitālajam tehnoloģijam, kas mudina uzņēmumus arvien straujāk ieviest jauninājumus un inovatīvos risinājumus. Darbā tiek aplūkoti inovatīvie risinājumi digitālo un klasisko kanālu saistītai izmantošanai starptautiskajos uzņēmumos.
Darbs ir iedalīts trijās nodaļās. Pirmajā nodaļā ir aplūkota jēdzienu „konkurence” , „konkurētspēja” mūsdienu izpratnes būtība un inovāciju ieviešanas teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā autors izvērtē uzņēmumu konkurētspējas novērtēšanas metodes un analizē digitālo izplatīšanas kanālu attīstības tendences. Trešā nodaļa ir veltīta „Amazon.com Inc.”, „Apple Inc.”, „Barnes&Noble Inc.” digitālo un klasisko izplatīšanas kanālu saistītas izmantošanas efekta analīzei un tās ietiekmei uz uzņēmumu konkurētspēju.
Pamatojoties uz secinājumiem, ir izstrādāti priekšlikumi elektroniskās komercijas attīstības veicināšanai.
Darba apjoms ir 86 lpp. Tas satur 19 attēlus, 11 tabulas, 5 pielikumus un ir tapis, izmantojot 56 literatūras avotus.
Atslēgvārdi: konkurētspēja, kanālu apvienošana, inovācijas, izplatīšana, mārketings. The topic of MSc thesis is “The role of the consolidation of digital and classic distribution channels in enhancing external and internal competitiveness of retail companies”.
The goal of the paper is to explore the role of digital and classic distribution channels to increase the competitiveness of retail companies.
The types and distribution channels of modern trade business are evolving based on the digital technologies, which encourage companies to introduce new solutions. In the paper innovative solutions for digital and classic distribution channels in international companies are considered.
The work is organized as follows. In chapter 1 the meaning of “competition”, “competitiveness” in modern business environment, and innovation theoretical aspects are described. In chapter 2 author estimates methods of competitiveness of business competitiveness valuation in companies and analyzes digital distribution channel development tendencies. The third chapter is devoted to „Amazon.com Inc.”, „Apple Inc.”, „Barnes&Noble Inc.” digital and classic distribution channel consolidation effect analysis and its’ influence on companies competitiveness. Based on the conclusion e-commerce development promotions are developed.
The work contains 86 р., 11 tables, 19 figures and 5 appendixes. The list of references includes 56 literature sources.