Ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma darba kvalitātes analīze un pilnveidošana
Author
Kļaviņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Līga Kļaviņa. Maģistra darbs. Ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma darba kvalitātes analīze un pilnveidošana. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2012. - 86.lpp.
Maģistra darba mērķis ir darba kvalitātes un tirdzniecības vietu analīze A/S Baltika Group meitas uzņēmumam Sia „Baltika Latvija”, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma veiksmīgākai darbībai nākotnē.
Maģistra darba pirmajā nodaļā ir aprakstīta teorija par kvalitātes vadības sistēmu, kvalitātes vadības sistēmas priekšrocībām un nepieciešamību. Kvalitātes vadības sistēmas uzdevums ir izveidot pamatu, kas nodrošina, lai process vienmēr tiktu veikts, izmantojot vienu un to pašu informāciju, metodes, prasmes un tiktu konsekventi kontrolēts. Sistēma palīdz definēt skaidras prasības, informēt par kvalitātes politiku un procedūrām, ka arī uzlabo komandas darbu. Tiek uzsvērta audita nepieciešamība, kā arī tiek aprakstīti efektīvas kvalitātes vadības sistēmas izveides ieviešanas nosacījumi. Sīkāk tiek aprakstītas kvalitātes balvas un EFQM izcilības modelis.
Otrajā nodaļā tiek aprakstīts modes mazumtirdzniecības uzņēmums A/S „Baltika Group” un tā meitas uzņēmums Sia „Baltika Latvija”. Tiek aprakstīta mazumtirdzniecības uzņēmuma Sia „Baltika Latvija” struktūra, darbības raksturojums Latvijā un uzņēmuma zīmolu ( „Monton”, „Mosaic”, „Baltman”, „Ivo Nikkolo”) apraksts.
Trešajā nodaļā tirdzniecības vietas un uzņēmuma Sia „Baltika Latvija” zīmoli („Monton”, „Mosaic”, „Baltman”, „Ivo Nikkolo”) tika salīdzināti pēc neto apgrozījuma par 2008, 2009, 2010 un 2011 gadiem. Sīkāk tiek izanalizēti uzņēmuma neto apgrozījuma rādītāji pa 2010. un 2011. gada ceturkšņiem. Nodaļā tiek apkopoti ekspertu vērtējumi par Sia „Baltika Latvija” tirdzniecības vietu darbību, faktoru ietekmi uz uzņēmuma darbību, sortimenta sadalījumu pēc preces pielietojuma, auduma sastāviem un apģērbu izmēru skalu. Nodaļā ir arī apkopoti ekspertu interviju rezultāti, parādot uzņēmuma trūkumus, priekšrocības un konkurētspēju Latvijas tirgū.
Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi par mazumtirdzniecības uzņēmuma Sia „Baltika Latvija” darbību un darbības nepilnībām, kā arī ir izstrādāti priekšlikumi uzņēmuma darbības uzlabošanai nākotnē.
Maģistra darba apjoms ir 86 lappuses, tas satur 11 tabulas, 6 attēlus, 4 grafiki, 1 pielikumus un 36 izmantotās literatūras avotus. Liga Klavina. Master's thesis. Quality analysis and improvement of manufacturing and trading company activity. - Riga: Latvian University, 2012. - 86.lpp.
Master's work purpose is activity quality and points of sale analysis in A/S Baltika Group subsidiary, "Baltika Latvia" SIA, and to develop proposals for company’s successful activities in the future.
The first chapter of Master's work describes the theory of quality management system, advantages and necessity of the quality management system.The quality management system is to create a framework to ensure that the process is always carried out with the same information, techniques, skills, and is consistently controlled. The system helps to define clear requirements, to inform about the quality policy and procedures, and improves teamwork as well. Necessity of an audit has been evaluated and conditions of an effective quality management system implementation has been described. Quality Award and the EFQM Excellence Model are described in details.
The second chapter describes the fashion retail company A / S "Baltika Group" and its daughter company "Baltika Latvia". Fashion retail company "Baltika Latvia" structure and operational characteristics and description of the company's brands ("Monton", "Mosaic", "Baltman", "Ivo Nikkolo") are described. The third chapter compares in net sales for 2008, 2009, 2010 and 2011 years by outlets and the company "Baltika Latvia" brands ("Monton", "Mosaic", "Baltman", "Ivo Nikkolo").
Further analysis of the company's net sales figures by 2010 and 2011 quarters has been performed. Chapter summarizes experts evaluations of Sia "Baltika Latvia" point of sale activities, factors influence on business operations, assortment distribution by product range applications, fabric combinations, and clothing size scale. This chapter also summarizes the results of expert interviews, showing the company's weaknesses, advantages and competitiveness on the Latvian market. Conclusions regarding retail company "Baltika Latvia" activity and weaknesses, as well as proposals for company's business improvement are summarized in The summary.
The final part includes summary of conclusions and proposals regarding Sia "Baltika Latvia" activity and weaknesses.
Master's workload is 86 pages, it contains 11 tables, 6 figures, 4 graphs 1 appendices and 36 literature sources.