• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedriskās attiecības kā vides apziņas attīstības instruments Dobeles novada uzņēmējdarbībā

Thumbnail
View/Open
303-24115-Ozola_Velga_vo10001.pdf (2.437Mb)
Author
Ozola, Velga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Jūrmalietis, Roberts
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir izstrādāt rīcības vadlīnijas uzņēmumu sabiedrisko attiecību aktivitātēm vides apziņas veidošanai. Vides apziņas attīstība sabiedrībā ir īpaši aktuāla arvien pieaugot patēriņa kultam, taču līdz šim nav bijuši zinātniski pētījumi par to, kā sabiedrisko attiecību aktivitātes ietekmē vides apziņas attīstību. Maģistra darba izstrādē tika veikts pētījums par sabiedrisko attiecību kā vides apziņas attīstības instrumentu Dobeles novada uzņēmējdarbībā, adaptējot sabiedrisko attiecību un vides apziņas attīstības modeļus. Darba gaitā tika secināts, ka sabiedriskajām attiecībām kā vides apziņas attīstības instrumentam tiek pievērsta nepilnīga uzmanība, pamatojoties uz to, ka lielākajai daļai Dobeles novada uzņēmumu nav izstrādāta sabiedrisko attiecību stratēģijas, vai arī tajā nav integrēti vides problēmjautājumi.
 
The objective of the thesis is to set guidelines for corporate public relations activities for developing environmental awareness. Developing environmental awareness in the community becomes more pertinent as the consumer cult grows even wider, however, there has been no scientific research conducted on how public relations influence the development of environmental awareness. The foundation of thesis is research on public relations as an environmental awareness development tool in Dobele Region’s business ventures, adapting models or a framework for development of public relations/environmental awareness. The conclusion was drawn that limited attention is being paid public relations as an environmental awareness instrument due to the fact that companies are lacking public relations strategy, or fails to include environmental issues.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25268
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV