Sociālo tīklu attīstība Latvijā
Author
Ābols, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Brēķis, Edgars
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Sociālo tīklu attīstība Latvijā”. Darba mērķis ir izpētīt, vai latvijas iedzīvotāj – sociālo tīklu lietotāji ir pietiekami augsti integrēti sociālajos tīklos, lai uz tiem iedarbotos uzņēmumu reklāmas un veiktās kampaņas sociālajos tīklos.
Darba pirmajā daļā lasītāji tiek iepazīstināti ar tradicionālajām mārketinga metodēm, kas tiek lietot arī mūsdienu uzņēmējdarbībā. Tiek apskatīta mārketinga būtība un pasākumu komplekss, ko ieteicams jāveic uzņēmumiem uzskākot darbību.
Darba otrajā nodaļā uzmanība tiek virzīta uz sākotnēji uz Latvijas iedzīvotājiem – to paradumiem datora un interneta lietošanā, kā arī apskatīti iepriekš izveidoti pētījumi par sociālo tīklu lietošanu Latvijas iedzīvotāju vidū. Tālāk uzmanība tiek vērsta uz interneta lietotāju paradumiem un analīzi, lai būtu redzama mūsdienīgu mārketinga straķēdiju nepieciešamība uzņēmējdarbībā. Darbā tiek apskatīta viena no galvenajām mūsdienu mārketinga straķēdijām – CRM – customer relationship management – klientu attiecību menedžments.
Darba trešajā nodaļā sākumā tiek analizēti populārākie sociālie tīkli, kurus pamatā izmanto Latvijas iedzīvotāji – draugiem.lv; facebook.com un twitter.com. Kā arī ir veikta aptauja, lai noskaidrotu, kādi ir Latvijas iedzīvotaju paradumi sociālo tīklu lietošanā ar mērķi noskaidrot to integrācijas līmeni tajos.
Galvenie darba rezultāti ietver sociālo tīklu analīzi un Latvijas iedzīvotāju kā sociālo tīklu lietotāju analīzi.
Atslēgas vārdi: Mārketings, patērētāji tiešsaistē, CRM mārketings,interneta lietotāji, sociālie tīkli. Name – “Social network development in Latvia”. Main agenda is to prove that Latvian citizents are using social networks at an enough high level for marketers and entrepreneurs adds and marketing campaigns developed in social networks to work on these social network users.
First chapter gives a description of the traditional marketing methods, that are also used nowadays. The author views essential key point in marketing that should be used by all marketers and entrepreneurs.
Second chapter starts with an short analysis of Latvian citizent tendencies in computer and internet use and theres also given another study on Latvian citizents as social network users. Also in this chapter we see a description of internet users generally and their influence onf marketing. Chapter ends with marketing methods such as CRM, that are more popular nowadays.
Third chapter includes an analysis of the most popular social networks by Latvian citizents – draugiem.lv; faceboo.com and twitter.com. As also an analysis giving information on Latvian users as social network users, their integration in social networking.
Main results from this study include analysis of social networks and Latvian citizents as social network users.
Key words: marketing, online consumers, CRM marketing,internet users, social network.