• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizācijas kultūras loma Baltijas valstu mazo un vidējo zinātņietilpīgo uzņēmumu inovatīvajā sniegumā

Thumbnail
View/Open
303-33961-Kairisa_Madara_mk07045.pdf (2.626Mb)
Author
Kairiša, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās pastāv uzskats, ka galvenais organizācijas mērķis ir inovācijas, savukārt organizācijas kultūra ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas tās var veicināt. Tomēr zinātnieku vidū joprojām nepastāv vienots viedoklis šajā saistībā. Darbā tika apvienoti trīs aktuālie jautājumi – organizācijas kultūra, inovācijas un zināšanu ietilpīga nozare, par mērķi izvirzot organizācijas kultūras lomas izpēti visu trīs Baltijas valstu mazo un vidējo zinātņietilpīgo uzņēmumu inovatīvajā sniegumā. Pētījums aptvēra 27 Baltijas valstu IT uzņēmumus, kultūras diagnostikai tika izmantota OCAI metodika. Pētījuma rezultāti atklāj statistiski nozīmīgu pozitīvu saistību starp adhokrātiju un inovācijām, kā arī tendenci hierarhijai tās negatīvi ietekmēt. Kā arī tika secināts, ka organizācijas kultūra un inovāciju līmenis visās Baltijas valstīs ir līdzīgs. Atslēgvārdi: organizācijas kultūra, inovācijas, zinātņietilpīgas nozares, MVU, OCAI.
 
There is a belief that the main aim for a company is innovations, while organizational culture is the main factor promoting them. However, between scholars there is no united consensus on this relationship. In this thesis three important factors were considered – organizational culture, innovations and knowledge-intensive industry. The aim was set to examine the role of organizational culture in innovative performance of small and medium knowledge-intensive companies in the Baltic States. A sample of 27 IT companies of Baltic States was used, and OCAI methodology for cultural diagnosis. The author's research suggests a statistically significant relationship between adhocracy and innovations, and a tendency for hierarchy to impact them negatively. The results also reveal no significant difference between culture types and innovation performance between Baltic States. Keywords: Organizational Culture, Innovations, Knowledge-intensive industry, SME, OCAI.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25367
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV