Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorŠķiltere, Dainaen_US
dc.contributor.authorLegzdiņa, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:43:12Z
dc.date.available2015-03-24T08:43:12Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other35788en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25387
dc.description.abstractArvien biežāk patērētājs lēmumu par pirkumu pieņem tieši veikalā, neilgi pirms pirkuma izdarīšanas. Taču diemžēl ražotāji un pārdevēji, neskatoties uz šīm patērētāja uzvedības izmaiņām, vairāk līdzekļus tērē reklāmai, kas ir ārpus tirdzniecības vietas. Darba mērķis ir, izvērtējot patērētāja uzvedību mazumtirdzniecībā, pirkuma lēmuma pieņemšanas procesa posmos, noteikt patērētāja pirkšanas paradumus un pirkšanas lēmuma pieņemšanas vietu, kā arī novērtēt patērētāja lēmuma ietekmēšanas iespējas tirdzniecības vietā. Iegūtie rezultāti liecina, ka patērētājs arvien retāk izmanto iepriekš sagatavotus plānoto pirkumu sarakstus un arvien biežāk veic neplānotos impulsa pirkumus, līdz ar to veic lēmuma pieņemšanas procesu tieši veikalā. Savukārt mazumtirgotāji izmanto veiksmīgu veikala plānojumu, taču pietrūkst novitāšu, kas pārsteigtu pircējus.en_US
dc.description.abstractMore often consumer makes purchase decision at the shop, just short before the purchase. But despite the changes in consumer behaviour producers and marketers spend more resources on advertising and promotion outside the retail space. The aim of this research is to define the buying habits of consumers and the place where purchase decision is made, as well as to estimate the possibilities of influencing the purchase decision making at the place of retail by evaluating the consumer behaviour in retail and in stages of purchase decision. The obtained results show that consumers more rarely use pre-shopping planned purchase lists, but make unplanned impulse purchases, and therefore, make the purchase decision process in a shop. For the part of retailers, they use successful shop layouts but they lack innovations to surprise the consumers.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titlePirkuma lēmuma pieņemšanas process mazumtirdzniecībā un tā ietekmēšanas iespējasen_US
dc.title.alternativeProcess of purchase decision making in retail sale and opportunities for influencing iten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию