Eiropas Savienības uzņēmējdarbības vide start-up uzņēmumu attīstīšanai (salīdzinošā analīze ar ASV)
Автор
Kapenieks, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā „Eiropas Savienības uzņēmējdarbības vide start-up uzņēmumu attīstīšanai (salīdzinošā analīze ar ASV)” tiek pētīts, kā uzņēmējdarbības vide ietekmē start-up uzņēmējdarbības aktivitāti un kur uzņēmējdarbības vide ir piemērotāka start-up uzņēmējdarbībai – Eiropas Savienībā vai ASV. Lai iegūtu atbildi uz šiem jautājumiem, maģistra darbā tiek pētīts, kas ir start-up uzņēmums un kā to ietekmē ārējā uzņēmējdarbības vide, salīdzināti vides faktoru dati par četrām Eiropas Savienības dalībvalstīm – Vāciju, Itāliju, Zviedriju un Ungāriju – ar datiem par ASV, kā arī ekspertu viedokļi par atšķirībām abās vidēs. Darbā ir secināts, ka ASV uzņēmējdarbības vide ir piemērotāka start-up uzņēmumu attīstīšanai. ASV ir piemērotāka kultūra, labāka ekonomiskā un politiskā situācija, kas rada vidi, kas ir daudz motivējošāka pārvērst jaunas idejas start-up uzņēmumos.
Atslēgvārdi: start-up uzņēmums, ārējā uzņēmējdarbības vide, uzņēmējdarbības aktivitāte, start-up mārketings, start-up kultūra. In the master’s thesis „The European Union Business Environment for Development of Start-ups (Compared to the USA)” a research has been carried out to find out how the external business environment factors affect entrepreneurship activity and where the external business environment provides more opportunities for developing start-up companies – in the European Union or the USA. To answer these questions the author finds out what is a start-up company and how the external business environment affects it. The author compares environment factor data of four EU countries to the data of the USA environment, as well as the expert opinions about the differences in the environments. The author concludes in the master’s thesis that the USA’s cultural, economic and political environment provides more opportunities for start-up development.
Key words: Start-up company, external business environment, entrepreneurship activity, start-up marketing, start-up culture.