Lēnā apgrozījuma preces atlaižu struktūras matemātiskā modelēšana
Autor
Zadorožnaja, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba temats ir „Lēnā apgrozījuma preces atlaižu struktūras matemātiskā modelēšana”. Maģistra darba mērķis ir izskatīt pieprasījuma stimulēšanas, pazeminātās cenas būtību dinamiskās cenas ietvaros un svarīgākus matemātiskus modeļus, ka arī aplūkot to pielietojuma iespējas praksē uz mazumtirdzniecības apģērbu veikala piemēra. Darbs sastāv no trim nodaļām, kurās tiek izskatīta pieprasījuma stimulēšanas un dinamiskas cenas būtība, inovācijas, pētījumu vēsture, ka arī tiek pielietoti matemātiskie modeļi izdevīguma analīzei. Darba izstrādes procesā tika secināts, ka ar kritiskā parametra palīdzību var noteikt tādu cenu un atlaižu shēmu sezonas laikā, kura veicinātu ieņēmumu palielināšanos līdz 10%. Darba apjoms ir 90 lappuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, un tajā iekļautas 26 tabulas un 14 attēli.
Atslēgvārdi: pieprasījuma stimulēšana, nocenojums, pazemināta cena, atlaižu struktūra, kritiskais parametrs, lēnā apgrozījuma prece The research topic of master thesis is “Mathematical modeling of discount structure for slow moving items”. The aim of the thesis is to explore sales promotion and markdown principles and mathematical models in connection with clothes shop pricing strategy. Three chapters include the review of core markdown and demand promotion mathematical models, which would provide basis for analyzing temporal and spatial price patterns of subsequent markdowns by using critical and inventory ratio, as well as the results of mathematical price and markdown programming for clothes retailer. The thesis contains 90 pages, 26 tables and 14 pictures.
Keywords: demand promotion, markdown, slow moving items, critical ratio, demand