Show simple item record

dc.contributor.advisorSloka, Birutaen_US
dc.contributor.authorGerhards, Aigarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:43:27Z
dc.date.available2015-03-24T08:43:27Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4931en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25516
dc.description.abstractTūristu un viesnīcu biznesa attīstīšana Latvijā pēdējos gados ir viena no aktuālākajām tēmām, jo Latvijai ar tās izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli, bagāto kultūrvēsturisko mantojumu, kūrortu tradīcijām un maz pārveidoto dabu ir visi priekšnoteikumi kļūt par tūristiem pievilcīgu zemi. Savukārt, viesnīcu bizness tiek uzskatīts par perspektīvo, tāpēc, ka tūrisms tagad ir viens no dinamiskākajiem sektoriem kā Latvijas, tā arī pasaules ekonomikā. Līdz ar visu augstākminēto, tēma “Viesnīcu pakalpojumu tirgus attīstības analīze Latvijā” kļuva par aktuālu īpaši tagad, kad nozare turpina strauji attīstīties pēc Latvijas iestāšanās ES. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus Latvijas tūrisma un viesnīcu pakalpojumu nozaru tālākai attīstībai, balstoties uz Latvijas tūrisma un viesnīcu tirgus analīzi un tā attīstības prognozēšanu, kā arī izmantojot Igaunijas, Portugāles un Somijas tūrisma datu un faktu izpēti pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā. Maģistra darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā “Tūrisma un viesmīlības industrijas organizācija” autors raksturo tūrisma un viesmīlības industriju un viesnīcu produktu, sniedz informāciju var viesnīcu standartizāciju, kā arī sniedz informāciju par tūrisma un viesmīlības industrija prognozēšanas metodēm un to īpatnībām. Otrā nodaļa “Tūrisma un viesnīcu pakalpojumu tirgus attīstība” ir veltīta tūrisma un viesmīlības industriju analīzei, tiek pētīta pasaules un ES tūrisma un viesmīlības nozaru attīstība kā vēsturiskajā aspektā, tā arī mūsdienu tendences; tiek veikta Latvijas tūrisma un viesmīlības industrija analīze pirms un pēc Latvijas iestāšanās ES. Pēdējā nodaļā “Tūrisma un viesnīcu pakalpojumu attīstības prognozēšana” autors pēta Latvijas viesnīcu tirgus sezonalitāti; veic izpēti par valstu-etalonu – Igaunijas, Portugāles un Somijas tūrisma industriju rādītāju izmaiņām sakarā ar šo valstu iestāšanās ES; izstrādā Latvijas tūrisma un viesnīcu pakalpojumu attīstības prognozes. Autors izvirzīja sekojošo hipotēzi: pirmajos 2-3 gados pēc iestāšanās Eiropas Savienībā ārvalstu ceļotāju skaits strauji pieaug, taču pēc ievērojamā tūristu pieplūduma seko skaita un pieauguma tempa kritums. Hipotēzes pārbaudei autors izskatīja trīs valstu pieredzi – Portugāles, Somijas un Igaunijas. Rezultātā hipotēze apstiprinājās.. Maģistra darbs ir uzrakstīts uz 82 lapām un iekļauj 16 tabulas, 27 attēlus un 4 pielikumus. Literatūras un avotu saraksts sastāv no avota. Atslēgvārdi: tūrisms, viesmīlība, sezonalitāte, prognozēšanaen_US
dc.description.abstractTourism and hotels business development during last years in Latvia is one of the most actual themes, as Latvia with its advantageous geographical state, rich cultural and historical inheritance, traditions of resorts and untouched nature are the pre-conditions to become an attractive region for tourists. In same queue, hotel business is supposed to be perspective, because tourism now is one of the most dynamic sectors either in Latvia, or in the whole world economy. Taking into account above-mentioned, the theme “The Analysis of Hotel Business Market in Latvia” became actual especially now when industry is rapidly developing after Latvia entered EU. The Master's Thesis purpose is to provide suggestions for further development of Latvian tourism and hotel branches, based on Latvian tourism and hotel market analysis and development forecast, as well as incorporating Estonian, Portugal and Finland tourism facts and data before and after entering European Union. The Master’s Thesis consists of 3 parts: In the first part “Tourism and hospitality industry organization” the author characterizes the products of hotels and tourism and hospitality industries, gives information on hotels standardization, as well as gives the description of tourism and hospitality industry forecast methods and its features. The second part “Tourism and hotel services market development” is dedicated to the analysis of tourism and hospitality industries, the World’s and EU tourism and hospitality industries development is explored from the point of view of historical aspect and modern tendencies; Latvian tourism and hospitality industry before and after Latvia’s entry EU is analyzed. In the last part “The forecast of tourism and hotel services development” the author explores the seasonality of Latvian hotel market; researches the etalon countries: analyses the changes of the Estonian, Portugal and Finland tourism industries indicators in connection with this states entry of EU; offers Latvian tourism and hotel services development prognosis. The author pulled out the following hypothesis: in first 2-3 years after Europe Union entry the amount of foreign travelers matures rapidly, but after the considerable tourist incoming follows the amount and increase rate falling. The author looked over hypothesis verification of three state analogies – Portugal, Finland and Estonia. The hypothesis was accepted. Master’s Thesis is written on 82 pages, it includes 16 tables, 27 pictures and 4 appendices. The list of literature consists of 37 sources. Key words: tourism, hospitality, seasonality, prognosis.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleViesnīcu pakalpojumu tirgus attīstības analīze Latvijāen_US
dc.title.alternativeAN ANALYSE AT DEVELOPMENT OF THE HOSPITALITY MARKET IN LATVIAen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record