Vides problemātikas attīstība masu medijos: nosacījumi un instrumenti
Author
Lipska, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ernšteins, Raimonds
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Vides problemātikas attīstība masu medijos: nosacījumi un instrumenti” ir analizēta masu mediju loma vides komunikācijas un vides pārvaldības kontekstā, to spēja veidot vides apziņu sabiedrībā, ietekmēt vides politikas procesus. Autore ir identificējusi būtiskākos faktorus, nosacījumus, kas ietekmē vides problemātikas attīstību medijos. Esošā situācija ir analizēta izdalot trīs galvenos tematiskos blokus, pirmkārt, tā ir masu mediju iekšējā vide, otrkārt, ārējās vides faktori un, treškārt, tas ir masu mediju produkts, no kura ir atkarīga mediju ietekme uz sabiedrību, vides politiku. Darba ietvaros ir izstrādātas vadlīnijas vides tematikas attīstībai masu medijos un sagatavots metodoloģisks materiāls par vides žurnālistiku. In master work „Environmental Issues Development in Mass Media: Preconditions and Instruments” has been done analysis of role of mass media in context of environmental communication and management and their ability of raising environmental awareness, to have an impact on environmental policy. The author identifies the most essential factors, preconditions that affect environmental issues development in mass media. Current situation in this field is analyzed by dividing three main sections, first, it is internal environment of mass media, second, it is external environment and third, it is the product of mass media, that affects society and environmental policy. Within this work guidelines for environmental issues development has been developed and the author has created also methodological material about environmental journalism.