Sociolingvistiskie principi reklāmas jomā lietotai angļu valodai
Autor
Ņikitina, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Reklāma ir svarīgs ekonomikas un kultūras saziņas instruments. Daudzējā ziņā reklāma atspoguļo tās sabiedrības paražas, kurā tā funkcionē un dažreiz ievērojami ietekmē. Dotais darbs ir socio-lingvistisks pētijums, kas izceļ angļu valodas raksturojošas īpašības, lietotas reklāmas jomā. Tas pamatojas uz detalizētu analīzi, kura ietver lingvistiskos principus un retoriskās metodes. Iedziļinoties tēmā, tā sniedz pragmātisku pieeju reklāmai, kas ietver visveiksmīgākos lozungu aprakstus angļu valodā un veidu, kā dažādas kultūras ietekmēja to attīstību. Turklāt, pētot angļu valodā reklāmu valstīs, kurās šī valoda nav dzimtā valoda, autors ir atklājis socio-lingvistiskos principus un socio-pragmātiskos faktorus, kuru izpratne palīdz attīstīt reklāmas uztveri. Advertising is an important communicative tool of the science of economics and culture. In many ways, it depicts the customs of the society in which it functions, and sometimes even significantly influences them. The present work is a piece of research of sociolinguistic principles underlying English for advertising. It is based on a detailed analysis of linguistic instruments applied in advertising, particularly the rhetorical means. Furthermore, it provides a pragmatic approach to advertisements with case studies of the most successful English slogans, and the way how different cultures made an impact on their development. Thus, by studying English advertisements in non-native speaking countries, the author has revealed the sociolinguistic principles and sociopragmatic factors enhancing the perception of advertising.