Veco un jauno ES dalībvalstu deputātu izvērtējums pēc 2004. gada EP vēlēšanām
Author
Spūle, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Auers, Daunis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Veco un jauno ES dalībvalstu deputātu izvērtējums pēc 2004. gada EP vēlēšanām” ir izstrādāts ar mērķi izanalizēt Latvijas, Čehijas, Beļģijas un Nīderlandes EP deputātu aktivitāti darbojoties EP, kategorizējot šīs valstis veco un jauno ES dalībvalstu grupās, lai noskaidrotu, vai jauno ES dalībvalstu deputāti aktīvāk veic savus darba pienākumus par veco dalībvalstu deputātiem, ņemot vērā to, ka jauno ES dalībvalstu deputāti pēc to teorētiskās piemērotības (izglītība, valodu zināšanas, pieredze politikā) darbam EP ir piemērotāki – labāk sagatavoti.
Darba hipotēze skan – jauno ES dalībvalstu EP deputāti aktīvāk veic savus darba pienākumus.. Autore pārbauda izvirzīto hipotēzi, salīdzinot Latvijas un Čehijas, kas ir jaunās ES dalībvalstis, deputātu rezultātus desmit dažādos aktivitāšu rādītājos, ar Beļģijas un Nīderlandes, kas ir vecās ES dalībvalstis, EP deputātu rādītājiem.
Darbs sastāv no satura, ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, kā arī secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Veidojot teorētisko daļu, autorei bija svarīgi noskaidrot kāda ir nacionālo partiju attieksme pret EP vēlēšanām, kā partijas izvēla savus kandidātus, kā arī, protams, kādus kandidātus partijas izvēlas EP vēlēšanām un kā partijas veido savu stratēģiju tad, kad to kandidāti jau iekļuvuši EP. Empīriskajā daļā autore pievēršas EP deputātu darba specifikas raksturojumam un divu izlases veidā izvēlēto jauno un divu veco ES dalībvalstu deputātu izvērtējumam pēc izvirzītajiem rādītājiem, uzskates tabulas ievietojot pielikumā.
Darba gaitā hipotēze netiek pierādīta, jo jauno ES dalībvalstu deputātu rādītāji astoņos no desmit izvirzītajiem kritērijiem zīmīgi atpaliek no veco ES dalībvalstu deputātu aktivitāšu radītājiem. Tas norāda uz to, ka, lai arī jauno dalībvalstu partijas par saviem kandidātiem izvirza augstākas kvalitātes deputātus pēc to iepriekšējās pieredzes politikā, tomēr tas nepalielina deputātu aktīvu iesaisti dažādās Parlamenta darbībās. The theme of this bachelor paper is - evaluation of Members of Parliament (MEPs) from old and new European Union member states after European Parliament elections in 2004. The aim of this paper is to examine Czech Republic’s, Latvia’s, Belgium’s and Netherlands MEPs activities in EP, to see whether new member states have more active deputies, taking into account that MEPs from new EU member states considering their background (education, language skills and experience in politics) are more suitable and better prepared for this work.
The hypothesis of this paper is – MEPs from new EU member states carry out their duties more actively. This hypothesis is tested by comparing results of MEPs from all four countries in ten different activities.
Term paper consists of content, introduction, theoretical part, empirical part and conclusion, list of used literature and appendix. In the theoretical part it was important for the author to find out what kind of attitudes national parties have towards EP elections, how parties are choosing their candidates and what kind of candidates parties choose for EP election, and what kind of strategy parties choose when their candidates have been elected in EP. In the empirical part author focuses on the nature of the MEP work in EP and analyses two randomly selected old and two new EU member states deputies, placing tables in appendix.
The hypothesis of this paper was not proved. MEPs from new EU member states showed higher scores in eight out of ten different activity indicators. This shows that although national parties from new EU member states nominate higher-quality candidates regarding their previous experience in politics, it does not increase the active involvement of Members of Parliament in various activities.