Agresīvas reklāmas efektivitāte LMT un Tele2 piemērā 2009. gadā un 2010. gada pirmajā ceturksnī
Автор
Lapins, Deniss
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jebkura komersanta primārais mērķis ir gūt peļņu. Mobilo sakaru operatori panāk to ar abpusēji izdevīgo – gan sev, gan klientiem piedāvājumu izteikšanu. Katru nozīmīgu piedāvājumu pavada spilgtu reklāmu kampaņas aizsākšana, lai patērētājiem nodotu paziņojumu un aicinātu viņus izmantot jaunos pakalpojumus.
Reklāmu ir milzīgs daudzums, pa dažādiem kanāliem un dažādos veidos reklāmdevējs vēsta par pasūtītāja pakalpojumiem vai preci. Visaktīvākie šajā jomā ir tieši mobilo sakaru operatori. To var pamatot ar to, ka gandrīz katram Latvijas iedzīvotājam ir mobilais telefons, pat televizors mūsdienās kļuva par izvēles ierīci, nevis nepieciešamu, kā tas bija agrāk.
Mobilie operatori Latvijā ir vairāki, tomēr galvenie konkurenti ir tikai trīs, kas nav liels skaits, salīdzinot ar citu preču pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju apjomu. Mobilo telefonu ne-lietotāju mūsu valstī gandrīz nav, kas liecina par to, ka operatori fokusējās uz citu operatoru, savu konkurentu klientu piesaisti.
Cīņa par klientiem nav pirmais gadījums Latvijas mobilo operatoru reklāmas vēsturē. Tiklīdz parādās vismaz divi līdzīgo pakalpojumu piedāvātāji, sākas konkurence, kurā uzvarētāja dažreiz nav, jo vienas konkrētas reklāmas panākumi ir tikai īslaicīgs sasniegums, kuru bieži nomaini konkurenta panākumi.
Šajā darbā aplūkoti daži reklāmas aspekti, no šokējošās reklāmas uzmanības piesaistes līdz atklātai konkurentu antireklāmai, neinformējot par saviem sasniegumiem. Pamatojoties uz reklāmas ekspertu, patērētāju grupu un teorētiķu viedokļiem, šajā darbā ir izpētīta agresīvās reklāmas efektivitāte ar konkrētiem piemēriem. Any merchant primary objective is to make a profit. Mobile operators make it a win-win, for themselves and clients, offers to be made. Each launch is a significant supply of bright advertising campaign starting accompaniment to inform consumers the ideas and to encourage the use of services.
Advertising is a huge amount of various channels and forms an advertiser tells of a customer's service or product. Most active in this area are mobile operators. It may be justified by the fact that almost every Latvian citizen has a mobile telephone, television, even today became the choice of device is not necessary, as it was earlier.
It is a lots of mobile operators in Latvia, but the main competitors are only three, not a big amount compared to other sellers of goods or services. Non-mobile users in our country is hardly indicative of the fact that operators are focused on other operators, their competitors' customers.
The fight for customers is not the first case of Latvian mobile operator advertising history. As soon appear in at least two similar service providers, began competition in which winning is sometimes not because of one specific advertising success is just worldly achievement, which was often change your competitor's success.
This work has seen some of the advertising aspects of shocking ads to attract attention to the public competitors anti-advertising without the knowledge of their achievements. With advertising experts, consumer groups and theorists views, this work is to investigate the efficacy of aggressive ads to specific examples.