Globalizācijas procesu ietekme uz sociālā tīkla facebook.com lietotāju motivāciju
Author
Krastiņa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Ingus
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Globalizācijas ietekme uz sociālā tīkla facebook.com lietotāju motivāciju”. Tā mērķis ir aplūkot globālo sociālo tīklu facebook.com kā globalizācijas izpausmju piemēru un izpētīt tā lietotāju motivāciju - vai un cik lielā mērā to ietekmē globalizācijas procesi un to izraisītās blakusparādības. Darba ietvaros apskatītas vairākas pieejas globalizācijas jēdziena skaidrojumam, kā arī apskatītas globalizācijas ietekmes un sekas – kultūras globalizācija, kosmopolītisms u. c. Apskatīti arī sociālie tīkli kā komunikācijas līdzeklis mūsdienu sabiedrībā.Ar kvantitatīvās kontentanalīzes metodi noskaidrots, ka globalizācijas izpausmes ir sastopamas facebook.com lietotāju profila tekstos. Ar anketēšanas palīdzību noskaidrots, ka globalizācijas procesi ir viens no galvenajiem sociālā tīkla facebook.com lietotāju motivāciju ietekmējošajiem faktoriem.
Atsēgvārdi: globalizācija, globalizācijas procesi, sociālie tīkli, facebook.com, lietošanas motivācija. The title of the research is the impact of globalization effects on social networking site’s facebook.com user motivation. The aim of the paper is to view global social networking site facebook.com as an example of globalization effects and examine the motivation of its users – whether and by what degree it is affected by the effects of globalization and its consequences. Within the framework of the research several approaches to definition of globalization are viewed, as well as the impact and consequences of globalization, such as culture globalization, cosmopolitanism etc. Social networks are also discussed as a communication trend nowadays.With the method of quantitative content analysis it is proven that globalization effects are found in facebook.com user texts. With the method of survey it is proven that globalization effects are one of the main factors that has an effect on social network facebook.com user motivation.
Keywords: globalization, globalization effects, social networking sites, facebook.com, user motivation.