Latvijas grāmatu tirgotāju SIA "Apgāds Zvaigzne ABC" un SIA "Jānis Roze" tēli klientu publikās un elektroniskajos medijos www.diena.lv un www.delfi.lv (novembris 2008 - marts 2010)
Autor
Vanaga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas grāmatu tirgotāju SIA „Apgāds Zvaigzne ABC” un SIA „Jānis Roze” tēli klientu publikās un elektroniskajos medijos www.diena.lv un www.delfi.lv (novembris 2008 – marts 2010)”. Darba mērķi ir noskaidrot, kādi ir uzņēmumu SIA „Apgāds Zvaigzne ABC” un SIA „Jānis Roze” tēli to klientu publikās un kādus tos konstruē aplūkotie elektroniskie mediji. Medijos aplūkotas publikācijas par abiem pētāmajiem uzņēmumiem laika posmā no 2008. gada novembra līdz 2010. gada martam.
Bakalaura darbs sastāv no trim daļām: teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā aplūkotas tēla teorijas, definīcijas, veidošana, kā arī sabiedrisko attiecību nozīme tēla tapšanas procesā. Aplūkoti teorētiķu viedokļi par tēlu: Frenks Džefkinss, Filips Kitčens u. c. Par galveno teorētisko bāzi izmantota profesora Klausa Mertena tēla teorija. Metodoloģiskajā daļā raksturotas izmantotās pētniecības metodes – aptauja, intervija, kontentanalīze, kā arī rezultātu mērīšanas metode - Čārlza Osguda semantiskais diferenciālis. Empīriskā daļa sastāv no pētīto uzņēmumu apraksta, to veiktajām sabiedrisko attiecību aktivitātēm, ka arī klientu aptaujas un mediju analīzes rezultātā iegūtajiem uzņēmumu tēliem.
Noslēgumā izklāstīti darba izstrādes gaitā radušies secinājumi.
Atslēgas vārdi: tēls, tēla veidošana, grāmatu tirgotāji, sabiedriskās attiecības. The topic of the bachelor paper is “The Images of Latvian Booksellers “Publishing House Zvaigzne ABC” Ltd. and “Jānis Roze” Ltd. in the Publics of Clients and in Electronic News Portals www.diena.lv and www.delfi.lv (November 2008 – March 2010). The aims of this bachelor paper are to make out what are images of booksellers “Publishing House Zvaigzne ABC” Ltd. and “Jānis Roze” Ltd. in the publics of clients of these companies and what images are constructed by electronic media. There are examined publications from November 2008 till March 2010 in electronic news portals.
The bachelor paper consists of three parts: theoretical, methodological and empirical. In the theoretical part are discussed definitions and functions of the image, theories and opinions of media scholars about the image: Frank Jefkins, Philip J. Kitchen and others. The main theoretical basis is image theory from Professor Claus Merten. The methodological part consists of description of research methods which are used in development of paper: inquiry, interview, content analysis and data measurement method – semantic differential from Charles Osgood. The empirical part consists of description of explored companies, public relations activities they do and the images of companies based on results of inquiry and media studies.
The bachelor paper ends with conclusions about booksellers and their images in media and publics of clients.
Key words: image, image advertising, booksellers, public relations.