Ziņu vērtību un raidījuma dienaskārtības salīdzinošā analīze: Panorāma, LNT ziņas un TV3 ziņas
Author
Žilde, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Ziņu vērtību un raidījuma dienaskārtības salīdzinošā analīze: Panorāma, LNT ziņas un TV3 ziņas” pētīti Latvijas ziņu raidījumu plānošanas principi un saturiskās uzbūves atšķirības. Raidījumu dienaskārtība pretnostatīta sabiedrības identificētajām problēmām ar mērķi noskraidot, cik lielā mērā mediji ziņu plānošanas procesā ietekmējas no sabiedrības dienaskārtības un kādu faktoru ietekmē veidojas Latvijas televīziju ziņu raidījumu dienaskārtība.
Darbam ir divas pētnieciskās problēmas: 1) vai raidījuma dienaskārtība atbilst sabiedrības dienaskārtībai un 2) vai raidījumos iekļauto ziņu sižetu vietu raidījumu dienaskārtībā ietekmē ziņu vērtības.
Darbs balstīts uz dienaskārtības un ziņu vērtību teorijām. Rezultāti ļauj secināt, ka ziņu raidījumi neatspoguļo sabiedrības identificētās problēmas, to plānošanā producenti vadās no dažādiem faktoriem un notikuma nonākšana medija dienaskārtības augšgalā ne vienmēr apliecina ziņas nozīmību. The bachelor’s thesis “Comparative analysis of news values and TV programs' agendas: Panorama, LNT news and TV3 news” is devoted to the research of the Latvian television news programs, including exploration of their projecting principles and distinctions between the structure of their content.
The bachelor thesis is based on two issues of research: 1) whether the media agenda corresponds to the public agenda and 2) whether the placement of a news story on the media agenda is determined by the news values.
The research is based on the agenda-setting theory and the news values theory.
The results make it possible to draw a conclusion that the media agenda doesn’t correspond to the problems identified by the public, while planning the media agenda the news producers follow several different factors and a news story being filed as number one on the media agenda doesn’t always ensure the maximum significance of the event.