Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorKrūmiņa, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:34Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:34Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1663en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26492
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis - veikt analītisku pētījumu par vizuālo ietekmēšanas līdzekļu izmantojumu „AIDS profilakses centra” Latvijā veidotajos reklāmas plakātos. Bakalaura darbā, pamatojoties uz teorētisko literatūru, autore veikusi ieskatu semiotikas pamatprincipos un Pīrsa zīmju teorijā. Autore atlasījusi un grupējusi biežāk pielietotos, no kā izrietoši arī efektīgākos vizuālās ietekmēšanas līdzekļus reklāmas ziņojuma konstruēšanā. Veikts ieskats reklāmas definīcijās un apskatīta teorētiskā literatūra par sociālo mārketingu. Balstoties uz atlasītajiem vizuālās ietekmēšanas līdzekļiem, analizējusi reklāmas plakātus. Tika pētīts kādi vizuālās ietekmēšanas līdzekļi reklāmās tiek izmantoti un kāds ir šo paņēmienu lietošanas mērķis. Reklāmu analīzē izmantota kvalitatīvā pētniecības metode - semiotikas analīzi. Lai izpētītu vizuālās ietekmēšanas līdzekļu efektivitāti sociālās reklāmas plakātos auditorijas skatījumā, tika veiktas piecas fokusgrupu diskusijas. Veiktais pētījums pierādīja, ka sabiedrība ne vienmēr spēj uztvert sociālās reklāmas sniegto ziņojumu. Reklāmas patērētāji kodē reklāmas elementus atbilstoši savām zināšanām un sabiedrībā pastāvošajiem stereotipiem, kas ne vienmēr sakrīt ar reklāmas veidotāju mērķiem. Balstoties uz autores veikto pētījumu rezultātiem, sociālā reklāma savas informēšanas un izglītošanas funkcijas pilda tikai daļēji, jo sabiedrība nav gatava par savām problēmām diskutēt publiski. Pie kam reklāmas veidotāji ļoti pieticīgi izmanto vizuālās ietekmēšanas elementus.en_US
dc.description.abstractThe main objective of the Bachelor work was to provide analytic investigation on usage of assets of visual ascendancy in the advertising posters of “AIDS Prevention centre” of Latvia. In the Bachelor work, basing on theoretical literature, author have prepared in sign in the basal principles of semiotics and into theory of signs by Pierce. Author has selected and grouped most often used, from what its obvious most efficient assets of visual ascendancy in the creation process of advertising message. Created in sign in advertising definitions and overviewed common literature on social marketing. Based on selected assets of visual ascendancy, has provided analyzes on advertising posters. Has made research on which assets of visual ascendancy have been used in advertisements and what are the objectives of this usage. In the analyses of advertisements have been used qualitative research method – semiotic analyze. To research effectiveness of assets of visual ascendancy from the viewpoint of audience, has been provided five focus group discussions. Provided research proved that society is not always able to decode message provided by social advertising. Consumers of advertising are coding elements of the advertising basing on their own knowledge and most common stereotypes, what is not usually matching with main objectives of creators of social advertising. Basing on the research provided by author, social advertising is only partly fulfilling its main duties of education and information, because society is not ready to discuss its problems in public. Moreover creators of advertisements are not using completely the assets of visual ascendancy.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVizuālie ietekmēšanas līdzekļi „AIDS profilakses centra” reklāmas plakātos un to iedarbības uz auditoriju analīzeen_US
dc.title.alternativeVisual Resources of Influence in the Advertising Posters of the AIDS Prevention Centre and Analysis of Their Effects on the Audienceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record