Latvijas populārās mūzikas sponsorēšanas pielietojums reklāmas kampaņās 2005.g.
Автор
Lemša, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Rakstot bakalaura darbu „Latvijas populārās mūzikas sponsorēšanas pielietojums reklāmas kampaņās 2005. un 2006. gadā”, darba empīriskajā daļā izmantoju pētnieciskā darba iemaņas un zinātniskā aparāta izstrādi. Pētījumā izmantoju kvantitatīvas un kvalitatīvas metodes – kontentanalīzi un ekspertu anketēšanu. Kvalitatīvajam pētījumam anketēju ekspertus – grupas Prāta Vētra menedžeri Aiju Grimzi, Platforma Records sponsorēšanas projektu vadītāju Kristīni Lukjansku, SIA „Mikrofona ieraksti” reklāmas projektu vadītāju Raimondu Alviņu, a/s Latvijas Balzams starptautiskās produktu grupas vadītāju Inesi Sondori, SIA "Open Media" valdes priekšsēdētāju, direktoru Andžeju Maculēviču, SIA „Mediacom Latvija” projektu vadītāju Juri Jegorovu un reklāmas aģentūras Inorek Grey mārketinga projektu vadītāju Ļenu Stoleri. Tāpat apguvu teorētisko literatūru par sponsorēšanu, preču pozicionēšanu tirgū, SWOT analīzi, imidžu un brendu.
Rakstot bakalaura darbu, pamatojos uz spēles teorijas (game theory) pētīšanas virzienu win-win.
Pēdējo gadu laikā sponsorēšana kļūst arvien populārāka, daži uzņēmumi arvien lielāku uzmanību koncentrē tieši sponsorēšanai, nevis reklāmai vai stimulēšanas pasākumiem.
Sponsorēšana ir perfekts mārketinga instruments, kas salīdzinoši korektā un neuzkrītošā veidā nodarbojas ar tēla spodrināšanu sabiedrībā. Sponsorēšana ir labs žests sabiedrībai, kas izpaužas kultūras, bērnu vai sporta pasākumu atbalstīšanā. Veiksmīgas sponsorēšanas aktivitātes var palielināt pārdošanas apjomus pasākuma laikā, kā arī pēc tā, jo sponsorēšana palīdz nodibināt ciešāku kontaktu ar izvēlēto mērķauditoriju.
Sponsorēšana ir viens no integrēta marketinga komunikācijas formām, kas ir viens no komunikācijas instrumentiem, tāpat kā tradicionāla reklāma.
Ar šo bakalaura darbu es vēlos pierādīt vai apgāzt manis izvirzīto hipotēzi – mūzikas projektu autori savos piedāvājumos sponsoriem neizmanto win-win metodi.
Šis pētījums tika veikts Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē septītā un astotā semestra laikā. Bakalaura darbu vadīja Miervaldis Mozers. This graduation paper “Use of Latvian Popular Music in Sponsorship and Advertising Campaigns (2005, 2006)” was done during the seventh and eight study semester in the Faculty of Social Science of the University of Latvia under the supervision of Miervaldis Mozers.
During this study I acquires theoretic about advertisements and sponsorships as one kind of advertisement. Also I used theoretic about products positioning in the market, products placement, SWOT analysis and many more. Similarly I achieved interviews with technostructure in sponsorships and worked out the content analysis.
During this study I found out that sponsorship is unconventional, but effective kind of commercial.
I learned that advertiser was responsible for both the program content and the cost of production theoretically, but it was not always the truth in practice.
Sponsorships – of various kinds – provide a means of keeping the brand name in front of the public, while giving the company opportunities for entertaining customers and for creating linked promotions and even advertising campaigns.
Sponsorships represent a rapidly growing aspect of marketing communication. During this study I found out that sponsorships involve investments in events or causes for the purpose of achieving various corporate objectives: increasing sales volume, enhancing a company’s reputation or a brand image, increasing brand awareness, and so on. Sponsorships range from supporting athletic events to underwriting rock concerts and supporting causes deemed to be of interest to some facet of society, such as environmental protection, wildlife preservation, and raising funds for charities. My graduation paper study was about popular music sponsorships. With this study I want to prove advanced hypothesis – authors of the music’s projects in their sponsorships offers don’t use the win-win method.