Show simple item record

dc.contributor.advisorBuholcs, Jānisen_US
dc.contributor.authorOksaniča, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:38Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:38Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19269en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26517
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Twitter.com izmantošana politiskajā komunikācijā 10. Saeimas priekšvēlēšanu laikā: satura analīze”. Darba mērķis ir izpētīt partiju un to apvienību komunikāciju mikroblogošanas vietnē, izmantojot to kā vienu no sabiedrisko attiecību instrumentiem priekšvēlēšanu laikā. Darba izstrādē tiek izmantota kontentanalīze un intervijas ar partiju twitter kontu uzturētājiem – Līvu Vītolu „Vienotība”, Jāni Iesalnieku „Visu Latvijai” un Māri Antonu „Pēdējā partija”. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti Džeimsa Gruniga un Toda Hanta izstrādātie četri sabiedrisko attiecību modeļi, kuru ietvaros tiek pētīti partiju veiktie ieraksti. Teorijā tiek aplūkota arī komunikācija interneta vidē un politiskās komunikācijas specifika. Darbā tiek izvirzīta pētnieciskā problēma, ka partijas nespēj efektīvi izmantot Twitter piedāvātās komunikācijas iespējas, lietojot to vien kā informācijas sniegšanas līdzekli. Darba gaitā tiek secināts, ka politisko twitter kontu primārais uzdevums ir sekotāju informēšana, atstājot dialoga veidošanu otrajā plānā. Twitter tiek savienots ar citiem interneta resursiem, primāri partiju tīmekļa lapu, sniedzot sekotājiem informāciju par priekšvēlēšanu aktivitātēm. Neliels ierakstu skaits ir vērsts uz divvirzienu komunikācijas veidošanu, sagaidot atgriezenisko saiti gan twitter vietnē, gan realitātē. Tomēr rezultāti parāda, ka primāri twitter tiek izmantots publiskās informācijas modeļa ietvaros un vienvirziena asimetriskajā komunikācijā. Atslēgvārdi: Twitter, sabiedriskās attiecības, komunikācija, informācijas sniegšana, internets.en_US
dc.description.abstractPaper theme is „Use of Twitter.com as a part of political communication during 10th Parliamentary election campaigns: Content analysis.” The aim of the study is to explore political parties and their alliance‟s communication in microblog Twitter using it as a part of public relations during election campaign. To explore this issue were used content analysis and interviews with parties representatives Līva Vītola “Vienotība”, Jānis Iesalnieks „Visu Latvijai” and Māris Antons „Pēdējā partija”. In the theoretical part of this paper are discussed Grunigs and Hunts four public relation models, Internet based communication, and political communication. The paper is organized on a research problem that parties are unable to effectively use the communication opportunities offered by Twitter, using it only as an outreach tool. In the conclusion of paper it is concluded that political parties use Twitter as information spreading tool. Twitter is connected to other Internet resources, primarily party‟s web pages, providing information about pre-election activities. A small number of tweets are directed to the formation of two-way communication awaiting feedback in Twitter and reality. However, the results show that primary twitter is used for public information and one way asymmetrical communication. Key-words: Twitter, public relations, communications, information, the Internet.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTwitter.com izmantošana politiskajā komunikācijā 10. Saeimas priekšvēlēšanu laikā: satura analīzeen_US
dc.title.alternativeUse of Twitter.com as a part of political communication during 10th Parliamentary election campaigns: Content analysisen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record