Politiķa Aināra Šlesera tēls latviešu nacionālajos drukātajos medijos (2002., 2006. un 2010. gada septembris, oktobris)
Автор
Buņķe, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Politiķa Aināra Šlesera tēls latviešu nacionālajos drukātajos medijos (2002., 2006. un 2010. gada septembris, oktobris)”.
Darba pētnieciskā problēma ir noskaidrot, kā Aināra Šlesera politiķa tēls tiek atspoguļots latviešu drukātajos medijos un vai tas laika gaitā ir mainījies.
Darba mērķis ir izpētīt, kā laikrakstos „Latvijas Avīze”, „Diena” „Neatkarīgā Rīta Avīze”, žurnālos „Ir”, „Sestdiena” un „Republika” ticis atainots politiķis Ainārs Šlesers mēnesi pirms un mēnesi pēc 8., 9. 10. Saeimas vēlēšanām un 2009. gada Rīgas domes vēlēšanām, kā arī secināt tēla izmaiņas, salīdzināt tēlu medijos ar sabiedrības viedokli.
Par teorētisko pamatu tiek ņemta vācu profesora Klausa Mertena tēla teorija. Aktuālā īstenība sastāv no mediju radītās īstenības un reālās īstenības.
Pētījumā tiek izmantotas trīs pētniecības metodes: kontentanalīze, Čarlza Osguda semantiskais diferenciālis un anketēšana. The theme of the bachelor’s paper is „Image of politician Ainārs Šlesers in Latvian national press (September, October of years 2002, 2006 and 2010)”.
The research problem is to clarify how the image of politician Ainārs Šlesers is revealed in Latvian national press and if the image has been changed in the length of time.
The research goal is to find out how is revealed the image of politician Ainārs Šlesers in the newspapers „Latvijas Avīze”, „Diena” „Neatkarīgā Rīta Avīze”, and in the magazines „Ir”, „Sestdiena”, „Republika” in the length of month before and after the 8th,9th and 10th. parliament’s elections and the last Rīga town council’s elections.
The main theoretical basis is image theory from German professor Klaus Merten. The actual reality is made of the media created realities and the real realities.
The research consists of three methods: content analysis, semantic differential from Charles Osgood and questionnaire.