Grāmatniecības tīmekļa vietnes: lietojamības vērtējums
Author
Ulmane, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Līga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Tīmekļa vietne ir uzņēmuma seja un svarīgs informācijas ieguves avots. To skaits turpina palielināties, taču tās mēdz būt dažādas kvalitātes, gan no satura struktūras, gan dizaina viedokļa. Maģistra darba mērķi ir noskaidrot grāmatniecības tīmekļa vietņu atbilstību labas prakses principiem un lietotāju vajadzībām, kā arī salīdzināt, vai tās tīmekļa vietnes, kas atbilst labas prakses principiem, atbilst arī lietotāju vajadzībām.
Maģistra darbā novērtēta 50 grāmatniecības tīmekļa vietņu atbilstība labas prakses principiem un lietotāju vajadzībām. Lai to izdarītu, ir noteikti 50 kritēriji grāmatniecības tīmekļa vietņu vērtēšanai un veikta lietotāju aptauja. Kritērijus novērtējuši arī tīmekļa vietņu veidošanas eksperti un bibliotēku un grāmatu veikalu komplektēšanas speciālisti.
Atslēgvārdi: grāmatniecība, izdevniecības, tīmekļa vietnes, satura struktūra, dizains, aksioloģija. The web site is the face of the company and it is an important source of information. Their number continues to increase, but they tend to be different by quality of structure of the content and design perspective. Master thesis aims to find if book industry web sites meet principles of good practice and user needs. Master's thesis compares the if web sites that meet the principles of good practice, meet the needs of users as well.
In master’s thesis 50 web sites were evaluated if they meet the good practice principles and user needs. To evaluate these web sites set of 50 criteria and a survey of users was made. The criteria were evaluated by users and experts of web site building field.
Keywords: book industry, publishing house, web sites, structure of the content, design, axiology.