Brīvprātīgais darbs dienas aprūpes centros personām ar garīgās attīstības traucējumiem
Автор
Mohova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Apine, Evija
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Brīvprātīgais darbs dienas aprūpes centros personām ar garīgās attīstības traucējumiem”. Diplomdarba mērķis ir pētīt brīvprātīgo darbu dienas aprūpes centros personām ar garīga rakstura traucējumiem. Darba ietvaros autores pēta brīvprātīgā darba teorētisko un vēsturisko aspektu, analizē tā izmantošanas kavējošos un veicinošos faktorus, kā arī analizē dienas aprūpes centra un personu ar garīgās attīstības traucējumiem kā mērķa grupas specifiku un tās ietekmi uz mijiedarbību ar brīvprātīgo darbinieku. Empīriskais pētījums ietver dienas aprūpes centru vadītāju un sociālo darbinieku, brīvprātīgo darbinieku, kuriem ir iepriekšējā pieredze brīvprātīgajā darbā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem, viedokļu analīzi par brīvprātīgo darbu dienas aprūpes centros. Pētījums arī ietver Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes studentu viedokļus par viņu vēlmi iesaistīties brīvprātīgajās aktivitātēs dienas aprūpes centrā. Darbs ir strukturēts četrās nodaļās ar astoņām apakšnodaļām, viena apakšnodaļa ir sadalīta trīs otrā līmeņa apakšnodaļās. Darba nobeigumā ir rezultāti un diskusija, kur empīriskajā pētījumā iegūtie dati tiek salīdzināti ar teorētiskajām atziņām. The subject of diploma work is „Volunteering in day care centres for persons with mental disabilities”. An object of diploma work is to explore volunteering in the day care centres for people with mental disabilities. In this diploma work the authors research theoretical and historical aspects of volunteering, analyze obstructive and contributing factors of use of volunteering, theoretically analyze specific features of the day care centre and people with mental disorders as well as influence of these features on interaction with volunteer. Empirical research includes the opinion of the day care centres’ managers and volunteers with previous experience in the volunteering in this type of institutions, as well as the opinion of students of The Social Science Faculty at University of Latvia about their wish to engage in volunteering activities in the day care centres. Work is structured in four chapters with eight branches, one branch includes three second level branches. Conclusion of the work includes results and discussion where results of empiric research have been compared to theoretical recognitions.