Sociālā darbinieka tēls Sociālā dienesta klientu un iedzīvotāju priekšstatos
Author
Šomase, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Sociālā darbinieka tēls Sociālā dienesta klientu un iedzīvotāju priekšstatos.” Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt un analizēt sociālā darbinieka tēlu Sociālā dienesta klientu un iedzīvotāju priekšstatos.
Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās daļas un pētnieciskās daļas.
Darba pirmā daļa sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā autores teorētiski pēta sabiedriskās domas veidošanās mehānismus. Darba otrajā nodaļā autores pēta un analizē tēla, reputācijas un stereotipu jēdzienus. Trešajā darba nodaļā autores teorētiski pēta vēsturisko pieredzi sociālā darbinieka tēla atklāšanā, sociālā darbinieka tēla stereotipus un sociālā darbinieka tēla aktualitāti.
Darba otrajā, pētnieciskajā, daļā autores iepazīstina ar pētījuma metodoloģiju, analizē empīriskā pētījuma rezultātus, kā arī veic teorijas daļas salīdzinājumu ar pētījumā iegūtajiem rezultātiem. Darba nobeigumā autores sniedz priekšlikumus pētījuma problēmas risināšanai.
Diplomdarba autores secina, ka sociālajam darbiniekam ir nepieciešams veidot pozitīvu tēlu, lai novērstu indivīda savlaicīgu nevēršanos pēc palīdzības. Šo tēlu nepieciešams veidot ne tikai pašam sociālajam darbiniekam, bet būtu nepieciešams iesaistīties arī masu medijiem un Sociālajam dienestam.
Atslēgvārdi: sociālais darbinieks, Sociālā dienesta klienti, iedzīvotāji, kuri nav vērsušies Sociālajā dienestā, priekšstatu veidošanās, tēls, anketēšana The subject of diploma is “The representation of social worker image in the view of the social service client`s and other inhabitans.”
The aim of diploma is to theoretically and practically study and analyze the representation of social worker image in the view of the social service client`s and other inhabitans. The work consists of two parts – a theoretical part and experimental part.
First part consists of three selections. In the first chapter authors explores the theory of public opinion formatting mechanisms. In the second chapter authors examine and analyze the notions of image, reputation and stereotype. In the third chapter authors explore the theory of historical experience in the social worker image, social worker stereotypes and social worker image topicality.
In the empirical part, authors presents the methodology of empirical research, the results of empirical research and connect results of theory and results of empirical research.
At the end of empirical authors is made conclusions that the social worker needs to build positive image, to prevent individual not to take timely help. The positive image of social worker needs to build not only the workers, but mass media and social services too.
Keywords: social worker, social service client`s, inhabitans, the formation of view, image, survey