Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorPovha, Juliānaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:41Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:41Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21602en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26539
dc.description.abstractLatvijas Universitātes Sociālo Zinātņu fakultātes Komunikācijas programmas studentes Juliānas Povhas baklaura darba tēma ir „Datoru zīmolu atpazīstamība un identitāte jauniešu vērtējumā”. Baklaura darba mērķis. Izpētīt un izanalizēt datoru zīmolu atpazīstamību un identitāti Latvijas jauniešu vērtējumā. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par zīmolu teoriju un zīmolu funkcijām. 2.Sniegt jauniešu vecumposma psiholoģisko raksturojumu. 3.Veikt Latvijas veikalos pieejamo datoru zīmolu analīzi. 4.Balstoties uz zīmolu funkciju teoriju, izpētīt jauniešu vērtējumus par datoru zīmoliem. 5.Noskaidrot pārdevēju / konsultantu viedokļus par to, kādi, viņuprāt, ir jauniešu datoru zīmolu izvēles iemesli un kādu zīmolu datorus jaunieši iegādājas. Bakalaura darba autores izvēlētais temats ir aktuāls tāpēc, ka jaunieši datoru izmanto kontaktējoties ar draugiem, darbam, skolai, izklaidēm u.c gadījumos. Mūsdienās lielākā daļa jauniešu nespēj iedomāties savu ikdienu bez datora. Baklaura darbā ir pētīts tas, kādus zīmola datorus izvēlas jaunieši un kāpēc izvēlas konkrētā zīmola datoru. Bakalaura darba teorētiskais pamats: Analizējot zīmolu teoriju, tika izmantoti šādi autori: K.L.Kellers (К.Л.Келлер.), M.Deivs un J.Baldvins (M.Davis un J.Baldwin),V.Percija un L.Mamļejeva (В.Перция., Л.Мамлеева) u.c. Izpētot materiālu par interneta lomu jauniešu dzīvē: Subrahamaniams, K., Smahels, D. (Subrahmanyam,K., Smahel, D). Analizējot informāciju par datoru zīmoliem: Černatonijs,D, L., Makdonalds, M., Vallasī, E. (L.D.Chernatony, M. McDonald, E. Wallace.) u.c. Analizējot jauniešu vecumposmu psiholoģisko raksturojumu: Dž. Greigs (J.G.Graig), Ē.Ēriksons. Pirmajā nodaļā ir analizēts zīmola jēdziens, zīmola funkcijas, zīmola identitāte un atpazīstamība. Otrajā nodaļā ir analizētas jauniešu vajadzības, vērtības un intereses. Interneta loma jauniešu dzīvē. Trešajā nodaļā ir analizēti datoru zīmoli Pētījuma gaitā tika veikta elektroniskā anketēšana un daļēji strukturētās intervijas. Pētījumā tika intervēti 6 datoru veikalu konsultanti / pārdevēji un aptaujāti 200 jaunieši vecumā no 20- 30 gadiem. Pētījumā tika noskaidrots, ka 20% jauniešu lieto Hewlett- packard (HP) datorus, 11% -Samsung datorus, 7,5% lieto Toshiba datorus, 5,5% lieto Apple datorus, 52% aptaujāto lieto citu zīmolu datorus. 92,5% aptaujāto apgalvoja, ka, iegādājotties datoru, viņi lielu nozīmi piešķir datora cenai. 26,5% - piešķir svarīgu nozīmi datora krāsai. 44% respondentu, iegadājoties datoru, lielu nozīmi piešķir datora logo. 51,5% aptaujāto piešķir svarīgu nozīmi datora svaram. 32,5% respondentu ir svarīga datora popularitāte. 96,5% aptaujāto piešķir lielu nozīmi datora atmiņas apjomam. 67,5% ir svarīgi tas, kādas programmas ir pieejamas datorā. 88,5% aptaujāto jauniešu, iegādajoties datoru, piešķir lielu nozīmi datora garantijas laikam. 57,5% respondentu datoru izvēlē uzticas veikalu konsultantiem. Lielākā daļa aptaujāto jauniešu nākotnē iegādātos Apple zīmola datoru - 39%, 31% respondentu iegādātos cita zīmola datorus, bet daži no tiem ir atzīmējuši arī Apple un HP, bet lielākā daļa no tiem, kas atzīmēja „citu variantu”, nākotnē iegādātos Asus vai Acer zīmola datorus. Bakalaura darba apjoms ir 76 lappuses. Bakalaura darbā ir 20 attēlu, 2. tabulas. Bakalaura darbs ir balstīts uz 29 grāmatām un 35 interneta avotiem. Bakalaura darbā ir 5 pielikumi. Atslēgvārdi: Datoru zīmoli, zīmolu identitāte, atpazīstamību, jaunieši, jauniešu vērtējumi.en_US
dc.description.abstractThe topic of the bachelor thesis of the student of University of Latvia Faculty of Social Sciences Communications studies programme Juliana Povha, is „Computer brands recognition and identity in youth valuation”. The objective of the thesis is to research and analyze the assessment of recognition and identity of computer brands among Latvian youth. The tasks of the thesis are: 1.To analyze literature on theory and function of brands. 2.To give a psychological description of young people age group. 3.To analyze the range of computer brands offered on Latvian market. 4. To research assessment of computer brands among young people, based on theory of brand functions. 5.To determine opinions of salesmen / customer advisors on what are the main prerequisites for choosing a computer brands and what computer brands are most sold among young people. The topic of this thesis is actual because young people use computers to communicate with friends, for work, school, entertainment purposes etc. Today most of the young people cannot imagine their daily routine without a computer. The thesis holds research about which brands of computers are chosen by young people and what are the criteria for this choice. Theoretical basis of the thesis: For the analysis of theory on brands, works of the following authors were studied: K.L.Keller (К.Л.Келлер.), Davis.M. and J.Baldwin, V.Percya and L.Mamleyeva (В.Перция., Л.Мамлеева) etc. For the research of materials on the role of internet in young people lives: K.Subrahmanyam, D.Smahel. For analyzing information about computer brands: L.D.Chernatony, M.McDonald, E.Wallace etc. For analyzing psychological characteristics of youth age group: J.G. Graig, E. Erikson (Ē. Ēriksons). The first section holds analysis of the brand concept, functions, identity and recognition. The second section holds analysis of role of the internet in young people lives and analysis of the values, interests and needs of young people. The third section analyzes computer brands. Electronic surveys and partially structured interviews were carried out during the research. The research includes interviews of 6 salesmen / customer advisors and 200 young people aged 20 to 30. It was determined during the research that 20% of young people use Hewlett- Packard (HP) computers, 11% - Samsung computers, 7,5% use Toshiba computers, 5,5% use Apple computers, 52% of the surveyed people use computers of other brands. 92,5% of respondents claimed that the main criteria when buying a computer is the price. 26,5% - find important the color of the computer. 44% of respondents pay most attention to the logo of the computer. 51,5% of surveyed find important the weight of the computer. 32,5% of the interviewed find important the popularity of computer. 96,5% pay attention to the data memory of the computer. 67,5% find important the assortment of software found on the computer. 88,5% of surveyed young people pay attention to the warranty period of the computer. 57,5% of people trust the choice of the computer to the customer advisor. Majority of the respondents, 39%, would buy Apple brand computer in the future, 31% would buy computers of other brands, although few of them noted Apple and HP brands, most of them, which marked „other option” would buy Asus or Acer brand computer in the future. The thesis consists of 76 pages, 20 pictures, 2 tables and 5 attachments. It is based on 29 scientific works and 35 internet resources. Key words: computer brands, identity of the brands, recognition, young people, young people assessments.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleDatoru zīmolu atpazīstamība un identitāte jauniešu vērtējumāen_US
dc.title.alternativeComputer brands recognition and identity in youth valuationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record