Auditorijas gaidas un to apmierināšana: Dž. Dž. Džilindžera režisēto izrāžu gadījums
Author
Nikolajeva, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Auditorijas gaidas un to apmierināšana: Dž. Dž. Džilindžera režisēto izrāžu gadījums” mērķis ir izpētīt un analizēt auditorijas gaidas un ekspertu viedokļus par Džilindžera režisētajām izrādēm.
Pētījuma problēmjautājums - kādas ir auditorijas dominējošās gaidas, izvēloties apmeklēt Džilindžera izrādes?
Darba teorētiskais pamats ietver lietojuma un apmierinājuma teoriju, gaidu – vērtību teoriju, kā arī populārās un augstās kultūras teorētiskās izpratnes.
Pētnieciskajā daļā ar aptaujas palīdzību atspoguļota auditorijas dominējošo gaidu un to apmierināšanas aprakstošā analīze. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tika secināts, ka auditorijas dominējošās gaidas, izvēloties apmeklēt Dž. Dž. Džilindžera režisētās izrādes ir: izklaide, „norobežošanās” no reālās dzīves un savas identitātes veidošana, kas arī tiek apmierinātas. Ar daļēji strukturēto interviju palīdzību tika secināts, ka Dž. Dž. Džilindžers strādā dažādos teātros, uz atšķirīgām skatuvēm, ar dažāda satura darbiem, līdz ar to režisora auditorija atšķiras un tiek kategorizēta. Rīgas publika ir vienveidīga, bet Liepājas auditorija ir daudzveidīgāka, plašāka un neaizspriedumaināka, nekā Rīgas publika.
Atslēgas vārdi: Auditorija, gaidas, apmierinājums, aptauja, intervija, teātris, Džilindžers Main goal of bachelor’s paper “ The audience's expectations and satisfaction of those expectations: case study of plays directed by Dž. Dž. Džilindžers” is to study and analyze expectations of audience and opinions from experts about Džilindžer’s directed performances.
Research problem question– what kind of dominant expectations comes from audience by choosing to attend Dž. Dž. Džilindžer’s performances?
Theoretical framework of paper includes uses and gratification theory, expectancy - value theory, as well as theoretical conceptions about popular and high toned culture.
Dominant expectations of audience and descriptive analysis of gratifications are studied by using survey in research part of paper. Findings showed that dominant expectations of audience by attending Dž. Dž. Džilindžer’s directed performances are: entertainment, isolation from real life and creating of identity and that all these expectations are met. With part-structured interviews was concluded that Dž. Dž. Džinlindžers is working at various theaters, on different stages, with various content, and due these factors audience of director’s work is categorized and distinctive. The audience of Riga is homogeneous, while audience from Liepaja is more various, larger and less narrow-minded than in Riga.
Key words: Audience, expectations, gratification, survey, interview, theater, Džilindžers