• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas kampaņas "No vadītāja līdz izvadītājam ir viena glāze" efektivitāte mērķauditorijā

Thumbnail
View/Open
309-24444-Pelcmane_Ieva_ip10088.pdf (1.657Mb)
Author
Pelcmane, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Reklāmas kampaņas "No vadītāja līdz izvadītājam ir viena glāze" efektivitāte mērķauditorijā”. Pētījuma problēmjautājums - vai reklāmas kampaņa ir spējusi uzrunāt mērķauditoriju un vērtējama kā efektīva. Bakalaura darba teorētiskajā daļā apskatīts kas ir sociālā problēma, sociālais mārketings un tā elementi, kas ir efektīva reklāma un ar kādām grūtībām var nākties saskarties efektīvas reklāmas veidošanā, kā izveidot veiksmīgu reklāmas kampaņu, kāda ir arī pārliecināšanas nozīme reklāmās, kā arī apskatītas uzvedības maiņas teorijas. Darba empīriskajā daļā tika izmantotas 3 pētniecības metodes – Intervija, aptauja un fokusgrupas diskusija. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Atslēgvārdi: Sociālas mārketings, efektīva reklāma, pārliecināšana reklāmā, CSDD.
 
The title of the bachelor’s thesis is „Advertising campaign "No vadītāja līdz izvadītājam ir viena glāze" efficiency of target audience”. The scope of this research is to examine if the advertising campaign has reached the target and can be valued as effective. In the theoretical framework of the thesis are analyzed social problems of our society, the social marketing and it`s elements, producing an effective advertisement and difficulties making one, how to produce an effective advertising campaign, value of a convincing in advertisements and studied the theory of changes of the behavior. In the empirical part of the work were used three methods of an examination – the interview, the survey and the discussion of the target group. This bachelor thesis consists of three parts – the theoretical framework, the methodological work and the empirical part of the work. Keywords: Social marketing, effective advertisement, convincing in advertisement, CSDD.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26584
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV