Jauniešu identitātes konstrukcijas portālos "draugiem.lv" un tīmekļā žurnālā "Sviesta ciba"
Author
Beķere, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Jauniešu identitātes konstrukcijas portālos draugiem.lv un tīmekļa žurnālā Sviesta Ciba”.
Pētījuma hipotēze : jaunieši izmanto internetu kā telpu vēlamās identitātes konstruēšanai.
Darba galvenais mērķis ir atklāt jauniešu identitātes konstruēšanas aspektus, atklātības līmeni un informācijas izpaušanas motivāciju portālā draugiem.lv un tīmekļa žurnālā Sviesta Ciba. Darba gaitā tiek izpētīta un apkopota teorija par jauniešu attīstības posmu, personību, identitāti un virtuālo kultūru. Kā arī izskaidrots par indivīda virtuālās telpas veidošanas iespējām portālā draugiem.lv un tīmekļa žurnālā Sviesta Ciba. Empīriskajā daļā tiek analizēta portālu draugiem.lv un Sviesta Ciba profila informācija, dienasgrāmatas, kā arī veikta anketēšana, lai noskaidrotu jauniešu identitātes, atklātības motivācijas aspektus draugos.lv un Sviesta Cibā. Darba gaitā ir atrastas kopsakarības teorijā un praksē pārbaudot hipotēzi.
Darba rezultātā izvirzītā hipotēze guva apstiprinājumu, ka jaunieši izmanto internetu kā telpu vēlamās identitātes konstruēšanai, jo interneta un virtuālās vides ietekmi uz pašidentitātes un kulturālās perspektīvas izpratni nevar noliegt. Internets ļauj veidot un mainīt savu identitāti un jaunieši to arī izmanto. The title of this bachelor work is “Construction of youngster identity in draugiem.lv and Sviesta Ciba portals”.
The main aim of the bachelor work is to discover construction aspects of youngster identity, their level of honesty and motivation to reveal information in draugiem.lv and Sviesta Ciba portals.
In the theoretical section the author has researched and aggregated theory of teenager up growth period, personality, identity and virtual culture. There are described approaches how the individual virtual place is constructed. In the empirical part of the bachelor work profile information and diaries is being analysed by using qualitative methods such as discourse analysis. Research of the youngsters’ motivation, why there are writing diaries, is done by using questionnaire.
The hypothesis for the research has proved that youngster is using virtual space for preferable virtual identity construction.