Show simple item record

dc.contributor.advisorSkudra, Ojārsen_US
dc.contributor.authorČubare, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:49Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:49Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2555en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26592
dc.description.abstractMaģistra darba tēma „Eiropas Savienības un nacionālo identitāšu konstruēšana Latvijas nacionālajā laikrakstā „Diena” un Vācijas nacionālajā laikrakstā „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (2005-2006). Centrālie pētījuma jēdzieni ir kolektīvā identitāte, Eiropas Savienības identitāte, nacionālā identitāte, preses komentāri un diskurss. Darba teorētiska pieeja balstās uz konstruktīvisma pieeju, kas uzsver identitāte kā mainīties spējīgu, līdzās citām identitātēm pastāvēt spējīgu, konstruējumu konceptu. No daudzām konstruktīvsma pieejām pētījumā tiek pārstāvēta sociālā konstruktīvisma pieeja, kas identitāti saista ar tekstu un teksts savukārt piegādā indivīdiem semiotiskus modeļus, ar kuru palīdzību ir iespējams attīstīt un koordinēt identitātes. Būtiska teorētiskās daļas komponente ir centrālo jēdzienu - ES un nacionālo identitātes – teorētiskais izskaidrojums. ES identitātes jēdziena skaidrojums bāzējas uz trim galvenajām teorijām: „kultūras teorija” – kas identitāti uzskata bāzētu uz etno-kulturāliem aspektiem, kas veidojas ilglaicīgā vēsturiskajā procesa rezultātā, otrā ir „instrumentālā teorija” – kas identitāti apraksta kā bāzētu uz paš-interesēm un galvenokārt ekonomisku aprēķinu, un trešā ir „pilsoniskā teorija” – ar ko tiek izprasta identificēšanās ar ES kā politisku kopienu. Nacionālās identitātes jēdziena teorētiskais skaidrojums balstās uz etniskās un pilsoniskās nacionālās identitātes teorētiskiem konceptiem. Teorētiskajā daļā tiek piedāvāts arī ES publiskās sfēras modeļu skaidrojums, kā arī mediju lomas kolektīvo identitāšu konstruēšanas procesā. Pētījuma metode ir Trīras Universitātes (Vācija) PAFE zinātniskā projekta dalībnieku diskursa analīze, kas sevī apvieno konstruktīvisma un kritiskās diskursa analīzes skolās pārstāvja T. A. Van Dijka pieeju diskursa analīzei. Empīriskajā daļā, bāzējoties uz teorētiskajā daļā iztirzātajām teorētiskajām pieejām, tiek analizēta ES un nacionālo identitāšu konstruēšana Latvijas nacionālā laikraksta „Diena” un Vācijas nacionālā laikraksta „Frankfurter Allgemeine Zeitung” komentāros.en_US
dc.description.abstractEU is always in construction. Therefore the identities of nations of EU are compelled to transformation. Processes of globalization influence the national countries of EU with an increasing intensity and contribute fading of borders of national countries. It is expected for EU countries to transfer some part of their sovereignty to EU and therefore a restructurisation of national identity is imminent. For the 25 countries of EU it is a necessity to identify themselves at least minimally, because the stability and efficiency of EU as a political organization in long-term depends on ability of citizens of EU to trust and identify with it as a political community. However, recent events in political arena of EU discover a serious lack of this link, the fragility of the EU project. National confidence of countries of EU is more and more noticeable and often the national interests are advanced to forefront. And as it is demonstrated by this research, media has a great role in development and contribution of identity of EU and in process of consolidation of national identity. As the media is the main distributor of information, the willingness of citizens of EU to identify with EU depends on how the community of every country and how the EU and related events are constructed in the media. Not only is the flow of information provided by the media, also the process of forming opinions is influenced. The construction of identity is different in each of the countries and it depends on various important factors – national history, country’s role in the global political arena, economical and political situation, political orientation of the media, author of the particular message, etc. In research of such a complicated concept as identity, usually analysis of discourse is used, bet it leaves enough space for interpretation and subjective observations. Therefore every researcher will find some new viewpoints, perspectives and nuances in the texts of identity construction.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleEiropas Savienības un nacionālo identitāšu konstruēšana Latvijas nacionālajā laikrakstā "Diena" un Vācijas pārreģionālajā laikrakstā "Frankfurter Algemeine Zeitung" (2005-2006)en_US
dc.title.alternativeConstruction of identity of the European Union and of national identities in national newspaper of Latvia „Diena” and in supraregional newspaper of Germany „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (2005-2006)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record