Reklāmas bloku izvietojuma daudzveidība tematiskā žurnāla Praktiskais Latvietis maketos (2005-2007)
Author
Kamoliņš, Edvīns
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs Reklāmas bloku izvietojuma daudzveidība tematiskā žurnāla Praktiskais Latvietis maketos (2005-2007) Variety of insertment of blocks of advertisement`s in the magazine Praktiskais Latvietis (2005-2007) saistīts ar informācijas vides kvalitatīvu izpēti. Tiek aplūkota reklāmas ietekme uz auditoriju un otrādi- auditorijas ietekme uz satura (reklāmas) izvietošanas iespējām žurnālā Praktiskais Latvietis.
Izmantots Devisa Folgera (Davis Foulger) komunikācijas procesu ekoloģiskais modelis (2004) - definēti procesi, kas rada atšķirības reklāmu izvietošanas paņēmienos žurnālos rietumvalstīs un Latvijā, parāda atšķirības žurnālu lasīšanas, reklāmas uztveres paradumos.
Pētījuma mērķis ir izpētīt un pilnveidot konkrēta informācijas plūsmas kanāla iedarbīgumu.
Sākumā aplūkotas reklāmas izvietošanas priekšrocības. Tiek aplūkotas auditorijas uztveres īpatnības. Tiek pētīti reklāmas maketu izvietošanas principi žurnāla lappusēs un izdevumā kopumā, kā arī maketu izvietošanas teorētiskie principi nozaru žurnālos.
Vairākus gadus tika anketēta auditorija, izmantotas citas aptaujas metodes, empīriskie novērojumi, kuru sīkāka analīze ļāva prognozēt izdevējdarbība 2008.gadam.
Ieteicama kopīgas mediju platformas izveide. Reklāmu žurnālā Praktiskais Latvietis būtu jāpapildina ar reklāmu izvietojumu interneta vidē (piemēram A/S Lauku Avīze mājas lapā), kā arī televīzijā vai radio. Konstatētas likumsakarības starp reklāmas lielumu, krāsainību un to uztveri, atpazīstamību. Izstrādātas rekomendācijas žurnāla Praktiskais Latvietis izdevējdarbības attīstīšanai: pārkārtot pirmā vāka reklāmas platības pārdošanas koncepciju, palielināt tematisko ielikumu skaitu, palielināt tematisko lappušu skaitu, uzlabot komerciālu informāciju saturošu materiālu kvalitāti un skaitu.
Darbs sastāv no četrām nodaļām, septiņiem pielikumiem The paper „Variety of insertment of blocks of advertisement`s in the magazine Praktiskais Latvietis (2005-2007)” is related to qualitative research of informational environment. The paper looks at the influence of advertising on its readers and vice versa in magazines Praktiskais Latvietis content (advertising).
Model of Ecological communication processes (Davis Foulger, 2004) is used, differences in placing of advertisements in magazines in Latvia and Europe are defined and difference in reading and perceiving advertising is discussed in the paper.
The goal of the paper is research and improvement of informational channels’ efficiency.
At the beginning of the paper the advantages of placing advertising as well as perceptivity of readers are observed. Principles of placing advertising in the magazine’s layout and construction of layouts for theme based editions are research, too.
Surveys and other forms of questionnaire were conducted during last few years, acquired data permitted to forecast publishing process for year 2008.
As conclusions of the paper, there is necessity to create unified platform for media.
Advertising in magazine Praktiskais Latvietis could be extended in Internet, TV and radio. There are regularity among size of an ad, colors, perception and recognition. There are recommendations for magazine Praktiskais Latvietis publishing process development: reorganize concept of selling first cover, increase the number of topical supplements and the number of topical pages, and improve the number and quality of commercial information pages.
The paper consists from four chapters and seven annexes.