Mūziķu reprezentācijas salīdzinājums: žurnāla „Liesma” un žurnāla „Veto Magazine” fotogrāfiju semiotiskā analīze
Autor
Nukševica, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Mūziķu reprezentācijas salīdzinājums: žurnāla „Liesma” un žurnāla „Veto Magazine” fotogrāfiju semiotiskā analīze”. Pētījuma problēma ir mūziķu atpazīstamība žurnālu fotogrāfijās un ar tām komunicētās nozīmes un vērtības. Pētījuma mērķis ir noskaidrot kā medijos tiek konstruēta mūziķu reprezentācija un kādas izmaiņas tajā notikušas.
Darba teorētiskajā daļā aplūkotas reprezentācijas jēdziena dažādās pieejas, nozīmju veidošanā vizuālajā semiotikā, dažādās fotogrāfijas funkcijas un izpratnes, kā arī mūziķa identitāte populārās kultūras kontekstā un ar to saistīto mītu veidošanās process. Par pamatu ņemtas Aļgirda Žiljēna Greima (Algirdas Julien Greimas) Žana-Mari Floša (Jean-Mari Floch) un Rolāna Barta (Roland Barthes) un teorētiskajās pieejas.
Bakalaura darbā veikta žurnāla "Liesma" un žurnāla "Veto Magazine" fotogrāfiju semiotiskā analīze un salīdzināti iegūtie abu žurnālu rezultāti. Rezultātā identificēti vairāki tipi kā mūziķi reprezentēti abu žurnālu fotogrāfijās, kā arī tos raksturojošās galvenās konotācijas un mīti.
Atslēgvārdi: „Liesma”, „Veto Magazine”, fotogrāfijas, žurnāli, mūziķi, reprezentācija, semiotika The theme of the bachelor thesis is "Comparison of musicans' representation: semiotic analysis of photography in magazines' "Liesma" and "Veto Magazine. The research problem is identification of musicians in magazines’ photographies and the values and significations communicated with them. The aim of the research is to clarify the construction of musicians’ representation in these media and the eventual changes in it.
The theoretical part of the thesis gives an insight in the different approaches to the concept of representation, meaning making in visual semiotics, different functions and conceptions of photography and also musicians’ identity in the context of popular culture and the related to it myth making process. It has been done on the basis of theoretical concepts of Algirdas Julien Greimas, Žana-Mari Floša and Roland Barthes.
Semiotic analaysis of the photography published in "Liesma" un "Veto Magazine" has been accomplished and the comparison of the results has been done. The result is the identification of several types how musicians are represented in photography of both magazines and related to them main connotations and myths.
Keywords: „Liesma”, „Veto Magazine”, magazines, musicians, representation, semiotics.