• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas Centrālās bibliotēkas un filiālbibliotēku pakalpojumu lietojumvērtība

Thumbnail
View/Open
309-29101-Katsena_Baiba_bk10001.pdf (1.011Mb)
Author
Katšena, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Līga
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bibliotēkas vairāk orientējas uz esošajiem pakalpojumiem, neradot jaunus pakalpojumus noteiktām lietotāju mērķgrupām. Pētījuma mērķi ir noskaidrot Rīgas Cenrālās bibliotēkas (RCB) un filiālbibliotēku pakalpojumu lietojumvērtību (informācijas pakalpojumu izmantošana) un salīdzināt Latvijas (konkrēti RCB) un ārzemju publisko bibliotēku pakalpojumu novērtējumu. Pētījums parāda pašreizējo situāciju RCB un 24 filiālbibliotēku pakalpojumu kvalitātes novērtēšanā, kurā noskaidroti bibliotēkas lietotāju viedokļi par piedāvāto pakalpojumu kvalitāti un ierosinājumi par jaunu pakalpojumu ieviešanu, kā arī RCB filiālbibliotēku vadītāju viedokļi par bibliotēkas pakalpojumu kvalitāti un apmierinātību, un ieteikumi pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Atslēgvārdi: pakalpojumi, vērtība, kvalitāte, lietotāji
 
Public libraries nowadays are oriented to the existing services and do not create new services for certain user groups. The aim of this research paper is to study the use-oriented value of the Riga Central library (RCL) and its branch libraries and to compare it to the use-oriented value of the public libaries abroad. The research paper demonstrates the current situation of RCL and its 24 branch libraries that concerns the evaluation of the library services that are offered. This study includes the library user opinion about the quality of the services that are offered and some recommendations of new services as well as the RCL branch library directors` opinion about the quality and their satisfaction with library services, and their recommendations on how to improve the services that the library offers. Keywords: services, value, quality, users
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26620
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV