Vizuālo reklāmas vēstījumu iedarbība bērnu auditorijā: metaforisko un nemetaforisko Pasaules dabas fonda vēstījumu salīdzinošā analīze
Author
Jansone, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Vizuālo reklāmas vēstījumu iedarbība bērnu auditorijā: metaforisko un nemetaforisko Pasaules dabas fonda vēstījumu salīdzinošā analīze”.
Darba mērķis ir izpētīt metaforiskos un nemetaforiskos vēstījumus Pasaules dabas fonda reklāmās, uzzināt, kā tie iedarbojas bērnu auditorijā.
Darba teorētiskajā daļā apskatīta vizuālā uztvere, semiotika, kā arī vizuālās metaforas teorija.
Izmantojot vizuālas uztveres eksperimentu un anketēšanu Gardenes pamatskolā bērnu auditorijā vecuma posmā no 10 līdz 14 gadiem, tiks noskaidrots, kā bērni uztver metaforiskus un nemetaforiskus reklāmas vēstījumus un kura skolēnu vecuma grupa efektīvāk uztver metaforiskos vēstījumus Pasaules dabas fonda reklāmās.
Atslēgas vārdi: vizuālā uztvere, zīmes, vizuālā metafora, bērni, Pasaules Dabas fonds. Theme of the bachelor’s thesis is ‘’The impact of visual advertising message on children's audience: comparative analysis of metaphorical and non-metaphorical message in World Wildlife Fund’’.
Aim of the thesis is to study metaphorical and non-metaphorical message in World Wildlife Foundation advertisements and find out how they impact on children's audience.
The theoretical part examines visual perception, semiotics, as well as theory of visual metaphor.
With the use of visual perception experiment and questionnaire in the elementary school of Gardene on children’s audience aged from 10 to 14, will be examined how children perceive metaphorical and non-metaphorical advertisement message and which age group of students comprehends metaphorical messages from World Wildlife Foundation advertisements more effectively.
Key words: visual perception, signs, visual metaphor, children, World Wildlife Foundation.