• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tematiskā žurnāla „Šūpulītis” satura un lasītāja interešu salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
309-35233-Agneta_Zirne_SkLa02009.pdf (694.4Kb)
Author
Zirne, Agneta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rožukalne, Anda
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis pētījums ietver žurnāla Šūpulītis satura un lasītāju interešu salīdzinājumu, kura mērķis ir noskaidrot, vai Šūpulīša saturs tiek veidots, vadoties pēc lasītāju interesēm un vai tas apmierina lasītāju vajadzības. Teorētiskajā daļā analizēta plašsaziņas līdzekļu lietojuma un apmierinājuma teorija, kas skaidro, kāpēc cilvēks izvēlas lietot medijus, kas ir noteicošie faktori, ko viņš no medija sagaida un kas šim indivīdam ir svarīgs. Šā darba teorētiskajā daļā aprakstītas arī žurnāla kā plašsaziņas līdzekļa īpatnības, atšķirības no citiem medijiem, žurnālu veidi un klasifikācija, īpašu uzmanību pievēršot speciālo interešu žurnāliem. Pētniecisko daļu veido vairākas apakšnodaļas: pētījuma lauka – žurnāla Šūpulītis – raksturojums, žurnāla satura pētījums, aptaujas rezultāti un žurnāla satura un lasītāju interešu salīdzinājums un secinājumi.
 
This research is a comparison between content of the magazine „Šūpulītis” and readers interest with a purpose to find out if content of „Šūpulītis” meets readers needs and interests. The theoretical part of this research includes an analysis of usage of mass media and their content theory that accentuates the fact that members of auditorium are responsible for choosing the right media that could help them satisfy their needs of information they wanted to find. This part of the work includes distinctions of magazines as mass media, differences from other media, art of magazines, their classification. The research is made from several subdivisons: characterization of the the field of the research (magazine „Šūpulītis”), research of its content, polling results and comparison between content of the magazine „Šūpulītis” and readers interest.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26674
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV