• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izmaiņas lasīšanas paradumos digitālajā vidē

Thumbnail
View/Open
309-38089-Sevica_Karina_ks08296.pdf (833.4Kb)
Author
Ševica, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā „Izmaiņas lasīšanas paradumos digitālajā vidē” apskatīts, kā mūsdienu digitālo tehnoloģiju ietekmē mainījušies cilvēku lasīšanas paradumi. Paplašinoties digitālo tehnoloģiju funkcionālajām iespējām, palielinājies informācijas apjoms un laika daudzums, ko cilvēki pavada saskarsmē ar digitālo lasīšanas vidi, izmainot lasīšanas paradumus. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādi šobrīd ir lasīšanas paradumi gan digitālajā, gan drukātajā lasīšanas vidē, un pēc kādiem kritērijiem studenti izvēlas lasīšanas vidi mācībām. Pētījumā par dalībniekiem izvēlēti studenti, un pētīti viņu lasīšanas paradumi. Abas pētījumā izvirzītās hipotēze tika pierādītas. Digitālās tehnoloģijas tiek izmantotas aizvien vairāk, tomēr nozīmīgu vietu lasīšanā joprojām spēj ieņemt drukātie resursi. Digitālā lasīšanas vide bieži tiek izmantota mācību vajadzībām.
 
Bachelor`s thesis „Changes in reading behaviour on digital environment” explore how people reading behaviour have changed nowadays influenced by technologies. Expands the functional capabilities of digital technology has increased the amount of information and the amount of time people are reading digital resources. The aim of the study is to explore reading behaviour in printed and in digital environment and to define criteria how students choose reading environment for leraning. Students were choosed for this study, and their reading habits were explored. Both hypotheses were proved. Digital technologies are being used more and more, but printed resorces still take an importan role in reading. Digital reading environment often is used for reading for learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26693
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV