Reliģiskā kopiena un identitāte vituālajā telpā: kristiešu gadījuma analīze sociālās tīklošanās vietnē Draugiem.lv
Author
Pālēna, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Reliģiskā kopiena un identitāte virtuālajā telpā: kristiešu gadījuma analīze sociālās tīklošanās vietnē Draugiem.lv” struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā, pētniecības un secinājumu daļa, kā arī pielikumi. Teorētiskajā daļā skaidroti reliģisko kopienu un identitātes jēdzieni, kā arī kopienas un identitātes aspekti virtuālajā telpā, konkrētāk analizējot reliģisko kopienu gadījumu.
Maģistra darba pētniecībā izmantota netnogrāfijas metodoloģija, kas sevī ietver kvalitatīvo un kvantitatīvo pētniecības metožu apvienojumu.
Darbā tika secināts, ka kristiešus virtuālajā telpā raksturo savstarpējā komunikācija diskusijās, kas nereti ir vairāk negatīva, kā pozitīva un tai raksturīgs tolerances trūkums. Tāpat to raksturo arī attiecības ar citiem, kas visspilgtāk izpaužas– e-vaņģēlismā jeb savas ticības sludināšanā.
Atslēgvārdi: reliģiskā identitāte, reliģiskā kopiena, virtuālā telpa, Draugiem, kristieši. The structure of Master`s thesis “Religious community and identity in virtual space: Christian case study on social networking site Draugiem.lv” is formed by theoretical part, methodological part, research and conclusions part together with annexes. Theoretical part explains concepts of religious community and identity as well as aspects of community and identity in virtual space particularly analyzing the case of religious community.
Methodology of netnography is used in research of Master’s thesis which includes the combination of qualitative and quantitative research methods.
It was concluded in the thesis that intercommunication, which is often rather negative than positive and it is characterized by a lack of tolerance, describes Christians in virtual space. Relationships with others also describe Christian community in virtual space which mostly is shown in e-vangelism.
Keywords: religious identity, religious community, virtual space, Draugiem, Christians.