Krievijas Federācijas prezidenta amata kandidāta un ievēlētā prezidenta Dmitrija Medvedeva tēls: žurnālistu tekstu un fotoattēlu analīze (2007─2008)
Автор
Zlamete, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Krievijas Federācijas prezidenta kandidāta un ievēlētā prezidenta Dmitrija Medvedeva tēls: žurnālistu tekstu un fotoattēlu analīze (2007 – 2008)” autore izpētījusi ar kādu mediju konstruētu tēlu D. Medvedevs piedalījās Krievijas prezidenta vēlēšanās un vai pēc viņa ievēlēšanas šajā amatā dominē V. Putina sekotāja tēls, vai arī parādās patstāvīga tēla iezīmes. D. Medvedeva tēls tiek pētīts par pamatu ņemot K. Mertena tēla teoriju. Analizējot žurnālistu tekstus un fotogrāfijas un apkopojot iegūtos datus, autore izmantojusi Č. Osguda izstrādāto semantisko diferenciāli un R. Barta fotogrāfijas semiotisko pieeju.
Autore izpētījusi, ka D. Medvedeva tēls pirms un pēc vēlēšanām atšķiras: pirms bijis izplūdis un neskaidrs, pēc – kļuvis individuālāks.
Bakalaura darbu veido trīs daļas: teorētiskā, metodoloģija un darba pētnieciskā daļa.
Atslēgas vārdi: tēls, mediji, prese, prezidents, Krievija, politiskā komunikācija In thesis “Image of D. Medvedev, the candidate for President and President elected of the Russian Federation: analysis of journalistic texts and photo images (2007-2008)” Author researched the image of D. Medvedev constructed by media when running in the Presidential election campaign, was the image dominated by image of successor of V. Putin after D. Medvedev being elected President or individual characters appear in his image. The image of D. Medvedev is studied on basis of image theory by K. Merten. Journalistic texts and photo images are analyzed and results summarized on basis of semantic differential by Ch. Osgood and semiotic approach of R. Barthes.
Author has discovered that image of D. Medvedev differs before and after elections: before it was blurred and unclear, after – became more individualistic and focused.
The thesis contains three respective parts: theoretical, methodological and research.
Key words: image, media, press, president, Russia, political communication.