Sabiedriskās attiecības jauno reliģisko kustību praksē. Baznīcas "Jaunā paaudze" gadījuma analīze
Автор
Maļuha, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izstrādātā bakalaura darba nosaukums ir „Sabiedriskās attiecības jauno reliģisko kustību praksē: baznīcas „Jaunā paaudze” gadījuma analīze”. Darbā aplūkotā pētnieciskā problēma ir jauns, līdz šim maz pētīts fenomens - sabiedrisko attiecību mērķu realizācija jauno reliģisko kustību darbībā. Izvēlētais pētniecības objekts ir baznīca „Jaunā paaudze”, kura, pēc Tieslietu ministrijas Reliģisko lietu pārvaldes sniegtajiem datiem, šobrīd ir lielākā jaunā reliģiskā kustība Latvijā.
Teorētiskā pamatojuma ietvaros tiek aplūkoti informācijas avoti, kas raksturo jaunās reliģiskās kustības, to kopīgās iezīmes, jauno reliģiju daudzveidību Latvijā; tiek skaidrota sabiedrisko attiecību nozīme reliģisko organizāciju ikdienā.
Pētījuma metode ir gadījuma studija, kuras ietvaros tiek izmantoti divi datu vākšanas avoti – daļēji strukturētā intervija un dokumentācija. Pētījuma gaitā tiek analizētas trīs intervijas un sešas preses relīzes.
Atslēgvārdi: sabiedriskās attiecības, jaunās reliģiskās kustības, „Jaunā paaudze”, baznīca. The title of the developed bachelor’s work is „Public Relations in Practice of New Religious Movements: Case Study of the New Generation church”. The implementation of public relations aims in operation of new religious movements is new and so far poorly investigated phenomenon. Chosen research object is New Generation church, which nowadays is the largest new religious movement in Latvia according to data from Religious Affairs Department of the Ministry of Justice.
Information sources which describe new religious movements, its common features, and the variety of new religions in Latvia, are considered within the limits of theoretical grounds. These sources also explain the meaning of public relations in religious organizations routine.
Research method is a case study within which two data collection sources are used - semi-structured interview and documentation. Three interviews and six press releases are analyzed in progress of the research.
Keywords: public relations, new religious movements, New Generation, church.