• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Ārstu biedrības veselības kampaņas "Ārsti pret smēķēšanu" komunikācijas izpēte un auditorijas reakcijas

Thumbnail
View/Open
309-9312-Majauske_Linda_lm05012.pdf (788.8Kb)
Author
Majaušķe, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas Ārstu biedrības veselības kampaņas „Ārsti pret smēķēšanu” komunikācijas izpēte un auditorijas reakcijas”. Darba pētāmais objekts ir Latvijas Ārstu biedrības veselības kampaņa „Ārsti pret smēķēšanu”, kas tika aizsākta 2007. gadā un kura paredzēta kā ilgtermiņa akcija 2008. gada garumā. Teorētiskajā daļā ir apskatītas sociālā mārketinga, pārliecināšanas, uzvedības maiņas, semiotikas teorijas, informācija par interneta lomu veselības kampaņās, reklāmu kā veselības kampaņas komunikatīvo līdzekli. Lai izpētītu kampaņas komunikāciju un noskaidrotu auditorijas reakcijas, tika veikta TV reklāmu semiotiskā analīze un aptauja, kā arī veikts kampaņas komunikācijas aktivitāšu apraksts.
 
The theme of bachelor work is „Latvian Medical Associations health campaigns „Doctors against smoking” communication research and audience reactions”. Research object of this work is health campaign „Doctors against smoking”, which started at the end of the year 2007.This campaign is planned as a long term action till the end of the year 2008. The theoretical part includes the theories of social marketing, persuasion, behaviour change, semiotics and the information about the role of the internet in health campaigns and advertisement as a health campaigns tool of communication. The research methods are semiotic analysis of TV advertisements and survey. Research purpose is to explore the communication of camapaign and audience reactions, and communication activities of the campaign „Doctors against smoking”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26820
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV