Show simple item record

dc.contributor.advisorKleckins, Ābramsen_US
dc.contributor.authorNagornaja, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:47:18Z
dc.date.available2015-03-24T08:47:18Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9347en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26821
dc.description.abstractDarba temats ir „Džona Grirsona skolas tradīcijas un mūsdienu dokumentālais kino”. Dotais darbs veltīts britu kinematogrāfijas Džona Grirsona skolas mantojuma tēmai un viņa ietekmei uz mūsdienu dokumentālo kino”. Pētnieciskā darba hipotēze ir tā, ka Grirsona skolas pamatesošie postulāti ir aktuāli mūsdienu dokumentālā kino attīstībā. Komunikācijas problēma ir fakta noskaidrošana, ka sekošana pamatesošiem Grirsona skolas postulātiem mūsdienu dokumentālam kino līdz šim brīdim ir kā aktuāla tiekšanās, tā arī ilga laika garumā ir ne vienmēr viegli izpildāmi. Darbā mēs balstāmies uz komunikācijas teorijām, kuras apstiprinās hipotēzi un rādīs vai risinās komunikācijas problēmu.Viena no šādām komunikācijas teorijām Anderša, Statsa un Bostroma komunikācijas modelis kurā paziņojumi pārvietojas pa apli „sūtītājs-saņēmējs-sūtītājs”. Cita teorija, uz kuru mēs balstīsimies komunikācijas problēmas apskatīšanā, ir E. Noeļ-Nojman komunikācijas teorija „Klusēšanas spirāle”. Izpētes darba procesā tika izmantotas tādas vispārzinātniskās metodes un paņēmieni kā analīze, sintēze, grupēšanas metodes un salīdzināšanas metodes. Dotā pētījuma mērķis ir Džona Grirsona skolas tradīciju pētīšana un to ietekmes atklāšana uz mūsdienu dokumentālā kino stāvokli. Iegūtie rezultāti un secinājumi. Grirsona postulāti totalitārās komunikācijas ērā tika novesti līdz propagandas uzdevumiem, un „realitātes radošā interpretācija” tika novesta līdz politiski-ideoloģiskai „realitātes interpretācijai”. Saglabājās tādi propagandas postulāti, kā sabiedrības nacionālā gara formēšana un dokumentālās kinematogrāfijas apgaismojošās un politiskās funkcijas, bet pavisam nebija tādu postulātu, kā personība ir mūsdienu dokumentālā kino uzdevums, kuru gadījumā lielāko nozīmi iegūst personāža uzsvērta individualizācija ar nemākslotu interesi attiecībā uz cilvēku. Pateicoties jaunas dialoga komunikācijas rašanai, mūsdienu kino rodas iespēja sekot tādiem Grirsona principiem, kā maksimāla uzmanība cilvēkam un „realitātes radošās interpretācijas” godīgums. Darba struktūra sastāv no sekojošo nodaļu: ievads, dokumentālā kino attīstība Anglijā XX gadsimta 20-os gados, Džona Grirsona radošā biogrāfija. „Grirsona skolas” pamatesošie postulāti, Grirsona skolas jaunrades mantojums ( Džona Grirsona grupas darbība Impērijas tirdzniecības padomē, Džona Grirsona grupas darbība Galvenā pasta nodaļā, Džona Grirsona grupas jaunrade skaņas dokumentālā kino jomā, dokumentālās filmas varoņa "Individualizācija" un scenārijs, aktieru parādīšanās dokumentālā mākslā, R. Flaerti jaunrade,Džona Grirsona „Skotijas perioda” darbība), dokumentālā kino attīstība Otrā pasaules kara laikā un secinājumi. Atslēgvārdi: Dokumentālais kino – kinomākslas veids, kura materiāls ir patiesu notikumu uzņemtie darbi, atšķirībā no „spēļu (mākslas) kino. Džons Grirsons (Grierson) - angļu inscenētājs, režisors, dokumentālā kino dibinātājs Anglijā. Džona Grirsona skola - 1937. gadā Grirsons dibināja kinocentru, kas apvienoja režisorus-dokumentālistus.en_US
dc.description.abstractA research theme is “The traditions of John Grierson school and nowadays documentary”. The research is dedicated British documentary and Grierson school inheritance and his influence on the nowadays documentary”. A hypothesis of the research is the basic postulates of John Grierson School are still actual for development of nowadays documentary. A communication problem is a fact, that the wish of the modern documentary to follow the basic postulates of John Grierson until now is as actual aim, as not always easily execute. We based in the research on communication theories, which will confirm a hypothesis and will show or will solve a communication problem. The first of communication theories is the Andersch, Staats and Bostrom’s model of communication in which messages and their meanings are structured and evaluated by the Sender and subjected to reconstruction and evaluation on the part of the Receiver. Other theory, on which we will lean in a communication problem review, is E. Noelle-Neumann’s spiral of silence of public opinion communication theory. The methods of research are an analysis, synthesis, grouping method and compare methods. The research purpose is an establishment of the John Grierson school traditions and opening of their influence on position of the modern documentary. The obtained results and conclusions. The Grierson postulates during an epoch of the totalitarian communications were reduced to propaganda problems, and “creative interpretation of the validity” was reduced to “interpretation of the validity” politically – ideological. Such propaganda postulates were saved as formation of national spirit of a society both educational and political functions of a documentary. But postulates as the person is a problem of modern documentary at which the highest value is the underlined individualization of the character with genuine interest to the person were absent. Due to a new dialog communication, the modern cinema’s got possibility to follow such Grierson principles, as a maximal attention to the person and honesty of "creative interpretation of the validity”. The research structure include the following department: introduction, the documentary development in England XX century 20years, John Grierson creative biography, the basic postulates of John Grierson School, Grierson school creation inheritance (John Grierson group action in the Empire Trade Advice, John Grirson group action in the department of the Main Mail, the sound in John Grierson group creation, the hero of the documentary film, "Individualization" and scenario, an actor in a documentary art, R. Flaerti creation, John Grierson the „Scotland period”), the documentary development during the Second World War and conclusions. Key words: Documentary cinema - a kind of motion picture arts which material are shootings original events. John Grierson - the English producer, the director, the founder of school of documentary cinema in England. John Grierson School - John Grierson has based in 1937 the movie centre which has united directors-documentalists.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleDž. Grirsona skolas tradīcijas un mūsdienu dokumentālais kinoen_US
dc.title.alternativeThe Traditions of John Grierson School and Nowadays Documentaryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record