• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nošu raksta apguve pamatskolas mācību priekšmetā "Mūzika",izmantojot nošu rakstības brīvprogrammatūru

Thumbnail
View/Open
299-18908-Urbacans_Andris_au07047.pdf (2.163Mb)
Author
Urbacāns, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs veltīts nošu raksta apguvei, izmantojot nošu rakstības brīvprogrammatūru, pamatskolas mācību priekšmetā „Mūzika”. Darba autors ir izpētījis, salīdzinājis un aprobējis dažādu brīvprogrammatūru nošu raksta apguvei pamatskolā, kā arī salīdzinājis to iespējas ar maksas programmatūru. Darba gaitā autors konstatējis, ka brīvprogrammatūras iespējas nav sliktākas par maksas programmatūras iespējām, un ir lietderīgi brīvprogrammatūru izmantot skolā mācību procesa dažādošanai, tā sekmējot jaunu un modernu tehnoloģiju ieviešanu nošu raksta apguvē pamatskolā. Autors savā darbā piedāvā dažādot mācību procesu un palielināt izglītojamo vēlmi apgūt jaunas tehnoloģijas mūzikas apguves kursā, kā arī palīdzēt pedagogam veidot radošāku mācību procesu un palielināt izglītojamo aktivitāti.
 
The present diploma paper reveals to acquisition of staff notation using freeware of staff notation in the primary school subject „Music”. The author has explored, compared and approbated variety of freeware for acquisition of staff notation in primary school and the utmost of using art programming has been compared with it. During the research the author has come to the conclusion that opportunities of the freeware had not been worse than software of arts. Consequently, it can be preferable to use the freeware at school that offers the varieties in teaching process hence facilitating the introduction of latest modern technologies in acquisition of staff notation freeware in primary school. The author of the diploma paper suggests to vary the teaching process and increase students’ desire in mastering new technologies as well as to help teachers to vary the teaching process for developing students’ activity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26824
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV