Show simple item record

dc.contributor.advisorMuravska, Tatjanaen_US
dc.contributor.authorKiziks, Mārtiņšen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:56:41Z
dc.date.available2015-03-24T08:56:41Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22526en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27085
dc.description.abstractBakalaura darbs ‘’Latvijas tēls Eiropas Savienībā’’ ir uzrakstīts programmā Starptautiskā ekonomika un komercdiplomātija. Darba autors- Mārtiņš Kiziks. Mūsdienās, pie straujā dzīves veida un augsto tehnoloģiju laikmetā, cilvēka ikdiena ir kļuvusi ātrāka, arī starptautiskais kapitāls atrodas mūžīgā kustībā, tāpēc nepieciešams izdarīt pareizo izvēli, kur ieguldīt savu kapitālu. Mūsdienu pasaulē strauji pieaugusi ekonomiskā atkarība no valsts un valsts tēla, līdzīgi kā klasiskajā marketinga teorijā valsts darbojas kā zīmols, brends, un pārdod jau iepriekš sevi potenciālajiem tūristiem vai investoriem. Ir tikai viens zīmols, kura kvalitāte skar visus iedzīvotājus, kura veidošanā piedalās Latvijas valsts iedzīvotāji – tas ir Latvijas valsts zīmols. Latvija, tāpat kā citas valstis, vēlas parādīt sevi pasaulei pozitīvi un nostiprināt savu vietu globalizācijas procesos. Analizējot valstis ar spēcīgāko un pozitīvāko reputāciju, atklājas vairākas svarīgas valsts tēla jeb konkurētspējīgas identitātes sastāvdaļas – kultūra, moderno tehnoloģiju attīstība un inovācijas, tūrisms, ekoloģija un ilgtspējīgs dzīvesveids, starptautiskās attiecības un ārpolitika, kā arī dzīves kvalitātes nodrošināšana. Autors šajā darbā izvirza mērķi, pamatojoties uz teorētiskajiem aspektiem, novērtēt Latvijas tēlu Eiropas Savienībā, lai gūtu priekšstatu par tā nozīmi valsts ekonomiskajā attīstībā.. Lai sasniegtu savu uzstādīto mērķi, autors ir izvirzījis uzdevumus: apkopot teorētiskos aspektus par zīmola būtību, valsts tēlu un to ietekmējošiem rādītājiem; identificēt Latvijas tēla veidošanas un vadīšanas problēmas; raksturot būtiskākos Latvijas ekonomiskos rādītājus un to mijiedarbību ar valsts tēlu; apkopot informāciju par Latvijas atpazīstamību Eiropas Savienībā. Pētījumā tika noskaidrots, ka Latvija Eiropas Savienībā ir atpazīstama valsts un cilvēki zina un spēj nosaukt f Latviju raksturojošus faktus. Tomēr izvērtējot Latvijas ekonomiskos rādītājus, nākas secināt, ka Latvijas ekonomiskā attīstība atpaliek no kaimiņvalstu fona. Atslēgas vārdi: valsts, tēls, Latvija,, Eiropas Savienība, ekonomiskie rādītājien_US
dc.description.abstractDiploma thesis „The Image of Latvia in the European Union” is written in the program of International economics and commercial diplomatics. The author of the thesis – Mārtiņš Kiziks. In today’s age of rapid way of life and highly developed technology the daily life has become faster. The international capital is in perpetual motion, therefore, it is very important to make the right choice of where to invest one’s funds. Today, the economic dependence on the state and its image is rapidly increasing, likewise, in the theory of classical marketing the state acts as a brand, thus selling itself to potential tourists and investors. There is only one brand which quality affects the entire polulation and which involves all the residents into its shaping and formation – it is the Latvian National brand. Latvia, similarly like other countries, wants to show itself to the world in a positive way and has a desire to strengthen its role in processes of globalization. The analysis of countries with the strongest and the most positive reputation reveals a number of important components of public image and competitive identity: culture, the development of modern technology and innovation, tourism, ecology and sustainable lifestyle, international relations and foreign policy, as well as the quality of life. Based on theoretical research, the author of the thesis aims to evaluate the image of Latvia in the European Union to gain an insight into its importance of the national economic development. In order to achieve the objective of the thesis, the tasks have been set: to summarize theoretical aspects of the essence of the brand, the publice image and its influencing factors; to identify the problems of creation and management of the image of Latvia; to describe the most important economic indicators of Latvia and their interaction with the publice image; to gather information on the recognition of Latvia in the European Union. The study has shown that Latvia is recognized among the countries of the European Union, and people are aware of describing facts of Latvia. However, the examination of economic indicators of Latvia reveals the fact that Latvian economic development lags behind its neighbors. Key words: country, image, Latvia, the European Union, economic indicatorsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleLatvijas tēls Eiropas Savienībāen_US
dc.title.alternativeThe Image of Latvia in European Unionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record