• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izmaksu un ieņēmumu klasifikācija un analīze mediju aģentūrā SIA "Carat"

Thumbnail
View/Open
303-22921-Ozolina_Evita_eo08064.pdf (2.132Mb)
Author
Ozoliņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ābika, Lilija
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Izmaksu un ieņēmumu klasifikācija un analīze mediju aģentūrā SIA „Carat””. Katrai Latvijas sabiedrībai (uzņēmumam) ir svarīgi apzināties tās ražošanas izmaksas, veikt šo izmaksu uzskaiti, iegrāmatošanu un turpmāko plānošanu ilgtermiņā. Reklāma ir ietekmīgs sabiedrības preces, pakalpojuma un citu objektu popularizēšanas līdzeklis. Tā kā Latvijā ekonomiskās lejupslīdes gados strauji kritās reklāmas tirgus, darba autorei ir aktuāli raksturot, pētīt un analizēt SIA „Carat” izmaksu un ieņēmumu struktūru un optimizācijas iespējas sabiedrībā. Diplomdarba mērķis ir raksturot un izvērtēt SIA „Carat” izmaksu un ieņēmumu sistēmu. Diplomdarba izstrādes procesā ir raksturota ieņēmumu un izmaksu teorētiskā bāze, SIA „Carat” saimnieciskās darbības raksturojums, kā arī sabiedrības ieņēmumu un izmaksu analīze. Darba autors veica anketēšanu, no tās iegūtajiem rezultātiem secina, ka izvēloties mediju aģentūru ir tendence to izvēlēties ekonomisko faktoru ietekmē- sniegto pakalpojumu cena un mediju aģentūras finansiālais stāvoklis. Atslēgvārdi: Izmaksu un ieņēmumu struktūra; Pašizmaksas kalkulācija; Mediju aģentūras finansiālais stāvoklis; Izmaksu optimizācija; Peļņas un zaudējumu aprēķins; Mediju apgrozījums.
 
The theme of the Diploma work is cost and revenue classification and analysis of the media agency Carat SIA. For each company in Latvia it is important to anticipate their production costs as well as maintain accounting, booking and long term planning of these costs. Advertising is influential tool that helps to promote company’s goods, services and other objects. As Latvian Media market suffered steep decline during the economic downturn, the author of the Diploma work is willing to explore and analyze cost and revenue structure as well as their optimization option in Carat SIA. The aim of the Diploma work is to describe and evaluate cost and revenue system of Carat SIA. During the development process of the Diploma work the author has described cost and revenue theoretical base as well as Carat SIA core business including analyses of the Company’s costs and revenue. According to the author’s survey it is concluded that economic factors such as price and financial stability of the Media agency are the main drivers that trigger companies to choose certain Media agency. Keywords: Costs and revenue structure; Cost calculation; Media agency financial position; Cost optimization; Profit and loss statement; Media turnover.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27087
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV