Publiskā un privātā sektora motivācijas problēmas pēc krīzes periodā.
Author
Medvedeva, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vorončuka, Inesa
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbinieku motivācija ir ļoti nozīmīgs process, un tā vienmēr ir bijusi organizācijas vadītāju galvenā problēma. Motivācija ir cieši saistīta ar darba produktivitāti, jo nemotivēti darbinieki cenšas izvairīties no darba, veic darbu nekvalitatīvi, un tas negatīvi ietekmē organizācijas darbību. No otras puses, augsti motivēti darbinieki pieliek pūles un izmanto visas savas zināšanas un prasmes, lai palīdzētu organizācijai sasniegt tās mērķus.
Šis darbs dod iespēju iepazīties ar darbinieku motivācijas teorijas pamatiem, izpētīt faktorus, kas ietekmē motivāciju. Pamatojoties uz veikto pētījumu, ir izanalizētas motivācijas procesu atšķirības starp privāto un publisko sektoru, kā arī ir noteiktas darbinieku vajadzības un apmierinātības faktori, kuri spēlē galveno lomu motivācijas stratēģijas izstrādē. Izstrādātais darba analīzes apkopojums ļauj apgalvot, ka publiskajā un privātajā sektorā par noteicošo motivācijas faktoru var uzskatīt darba saglabāšanas iespēju. Šī faktora galvenais iemesls ir joprojām nestabilā ekonomiskā situācija valstī un nelielais konkurētspējīgo darba vietu piedāvājums.
Atslēgas vārdi: darbinieku motivācija, vajadzību apmierināšana, publiskais un privātais sektors, anketēšana, salīdzināšana. Employee motivation is a very important process that has always been the main problem organization's leaders have to face. Motivation is closely related to labour productivity - unmotivated employees are trying to avoid work and their performed work is of poor quality,
which has a negative effect on the organization's activities. On the other hand, highly motivated employees make effort and use all their knowledge and skills to achieve organization’s goals.
This paper offers a view of the bases of employee motivation theory and explores the factors that affect motivation. The research carried out in this paper analyzes the differences between motivation process in private and public sectors as well as determines workers' needs and satisfaction factors that play a key role in the development of motivational strategies. A summary of the labour analysis suggests that keeping one’s position can be viewed as the ruling motivational factor in public and private sectors. The main cause of the importance of this factor is the unstable economic situation in country and the low offer in competitive job positions.
Key words: employee motivation, satisfaction of needs, public and private sectors, questionnaire, comparison.