• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga loma frisbija attīstības veicināšanā Latvijā.

Thumbnail
View/Open
303-29004-Parhimuka_Svetlana_sp07030.pdf (2.720Mb)
Author
Parhimuka, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir: “Mārketinga loma frisbija attīstības veicināšanā Latvijā”. Darba mērķis ir izvērtēt esošās Latvijas Frisbija federācijas un Latvijas frisbija klubu mārketinga aktivitātes un izstrādāt mārketinga stratēģiju to pilnveidošanai. 1. un 2. nodaļā tiek noskaidroti sporta mārketinga teorētiskie un organizatoriskie aspekti, bet 3. nodaļā autors apkopo frisbija attīstības tendences un izvērtē Latvijas Frisbija federācijas un frisbija klubu mārketinga aktivitātes. 4. nodaļā tiek analizēti potenciālo un esošo frisbija dalībnieku un ekspertu viedokļi par frisbija mārketinga pilnveidošanas iespējām, kā arī tiek izstrādāta mārketinga stratēģija. Darba apjoms ir 132 lpp., kurā iekļautas 26 tabulas, 18 attēli un 109 literatūras avoti. Atslēgvārdi: sporta mārketings, mārketinga stratēģija, frisbijs, Latvijas Frisbija federācija.
 
The theme of the paper is: “The role or marketing in ultimate frisbee development in Latvia”. The objective is to evaluate existing Latvian Flying Disc Federation and Latvian ultimate frisbee clubs marketing activities and develop a marketing strategy for their improvement. In the first and second part author examine sports marketing theory and organizational aspects, but in third part analyzes ultimate frisbee development trends in Latvia and currently applied marketing activities. Final part consist of potential and current ultimate frisbee players and experts questionnaire analyzes about marketing improvement opportunities, and marketing strategy development. Paper consist of 132 pages, 26 tables, 18 figures and 109 sources. Keywords: sports marketing, marketing strategy, ultimate frisbee, Latvian Flying Disc Federation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27139
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV